הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות המליצה הערב (רביעי) לממשלה להכריז על אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת, שבדיה ואיחוד האמירויות, כמדינות אדומות. ההחלטה תכנס לתוקף בחצות הליל שבין ראשון לשני, בכפוף לאישור הממשלה וועדת החוקה של הכנסת.

במשאל טלפוני שקיימו, אישרו שרי הממשלה את הארכת התקנות להגבלת כניסה ויציאה מישראל בשבעה ימים נוספים. בנוסף, אישרו השרים במשאל את הגדרתן של בריטניה ודנמרק כמדינות אדומות החל מהלילה שבין מחר לשישי, בחצות.

מהוועדה נמסר כי הקריטריונים לסיווג מדינות כאדומות הם דיווח מדינתי על 10% שכיחות של אומיקרון  או שיעור אומיקרון בקרב הנוסעים הנכנסים מעל 5 מאומתים לאומיקרון ל - 10,000 נוסעים נכנסים, וגם שיעור האומיקרון מסך המאומתים ממדינה זו מעל 10% או קשר גאוגרפי חזק למדינות עם שכיחות מעל 10%.

עוד נמסר כי מדינה אדומה היא מדינה שהיציאה אליה אסורה למעט באישור חריג, וכל החוזרים ממדינה אדומה יחויבו בבידוד מלא. כל החוזרים שאינם מוגנים בהתאם להגדרות משרד הבריאות יחויבו בבידוד במלונית מטעם המדינה, עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שביצעו בכניסה לישראל. לאחר קבלת תוצאה שלילית, הם יורשו להשלים את תקופת הבידוד בביתם, ככל שיצהירו שלא גרים או שוהים בבית אנשים נוספים מלבדם.

כזכור, עד כה כלל מדינות דרום אפריקה הוכרזו כאדומות, זאת לצד בריטניה ודנמרק שהוכנסו לרשימה בשל נתוני התחלואה. מוקדם יותר השבוע, הזהירו במשרד הבריאות כי  בלגיה גבולית ואינה עומדת בקריטריונים של מדינה אדומה. עם זאת, שכיחות האומיקרון במדינה נמצא בעלייה ועל כן יתכנו שינויים בהנחיות כבר בימים הקרובים.