פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה לרפואה פנימית, הביע הבוקר (חמישי) אופטימיות באשר למצב התחלואה בארץ, במקביל להתפשטות וריאנט האומיקרון. "יכול להיות שהווריאנט החדש יגרום לחיסון עדר ויוביל לסוף המגיפה", כך אמר בריאיון לגיא פלג וניסים משעל ב-103FM.

"האומיקרון מכפיל את עצמו פי 70 יחסית לדלתא בדרכי הנשימה העליונות", הדגיש, אך ציין כי התחלואה בווריאנט דיי קלה, על פי הנתונים שהתקבלו עד כה.

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

עם זאת, האופטימיות מלווה מצדו בחשש, שכן טען כי יתכן וצפויים להגיע וריאנטים קשים יותר או לחלופין, שהווריאנט החדש יתקוף בצורה קשה יותר ילדים. "יש 52 מוטציות באומיקרון, הוא תוקף יותר צעירים וגם אם מה שאמרתי יתברר כנכון, והוא גורם למחלה קלה בעיקר במחוסנים, יהיו עוד ווריאנטים בסבירות גבוהה. הווריאנטים תוקפים יותר את הילדים, חשוב לחסן אותם".

בנוסף, פרופ' אדלר ביקר בחריפות את התנהלות הממשלה הנוכחית, ואמר: "בגלל חוסר ההסברה המונוטונית של ממשלת ישראל, אנשים מבולבלים. מתי מבצע החיסונים התמוטט? שעה אחרי שבנט אמר שהמגיפה מאחורינו. כל מילה של ראש הממשלה משפיעה על הציבור, הפוליטיקאים צריכים להיות אחראים למעשיהם".

הוא הוסיף כי הדרך להתמודדות עם מתנגדי החיסון צריכה להיעשות על ידי גוף הסברה מסודר. "עד היום לא קם גוף הסברה אחד לממשלת ישראל, שייצג את כל המשרדים. העם רואה שמנהיגיו לא מתנהגים כפי שהם אמורים להתנהל וזו הסיבה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm.