לפחות 18 חשודים לאומיקרון אובחנו בטיסה של חברה זרה שחזרה ביום שישי האחרון מצרפת לישראל. במטוס היו 185 נוסעים, וההערכה היא כי מספר הנדבקים בזן החדש של נגיף הקורונה יעלה.

רוב הנוסעים בטיסה הגיעו לאחר חופשת סקי משותפת באתר נופש בצרפת, שממנו נסעו באוטובוסים מאורגנים כארבע שעות. עם הגעתם ארצה, קיבלו חלק מהנוסעים הודעה שלפיה הם נדרשים לבידוד מכיוון ששהו ליד חולה מאומת עם חשד לאומיקרון. בשלב זה הפעיל משרד הבריאות שיטה הנקראת "ריבוע הקסם", שלפיה הם מכניסים לבידוד רק את מי שישבו בספסלים הסמוכים לחולים המאומתים. עם ריבוי המקרים, הוחלט שלשום להכניס את כלל הנוסעים לבידוד של שבוע.

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

משרד הבריאות עדכן את נתוני התחלואה בקורונה בישראל, כאשר ביממה האחרונה אובחנו 838 מאומתים לנגיף. בנוסף, התגלו לאחרונה מספר מקרים מאומתים של הידבקות בווריאנט החדש ללא מקור הדבקה ידוע שניתן לייחס להם.

המשמעות של גילוי מקרים אלו היא היעדר קטיעה מלאה של שרשראות ההדבקה, מה שעלול להעיד על התחלה של אובדן שליטה בהיקפי התחלואה באומיקרון, שלפי המידע שידוע כרגע עלול להיות פחות עמיד לחיסון ולהדביק יותר מחוסנים ומחלימים יותר מהזנים שקדמו לו.