התפשטות האומיקרון: מטה ההסברה לנגיף הקורונה עדכן כי היום (שישי) זוהו 45 מקרים חדשים של וריאנט אומיקרון בישראל. עד כה זוהו במדינה 134 מאומתים לווריאנט. מתוך אותם מאומתים 42 לא מוגנים, זאת אומרת שהם לא מחוסנים, או מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה שלהם או מחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. ה-92 הנוספים מוגנים. 

בנוסף לכך, 86 מאומתים שבו מדרום אפריקה , אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, וטורקיה. 28 מאומתים הינם מגעים של שבים מחוץ לארץ ו-20 נוספים נדבקו בקהילה. כמו כן, קיים חשד גבוה לעוד 307 מקרים שעדיין לא התבררו בוודאות. מבין סך המאומתים והנבדקים עם החשד הגבוה, 167 עם סימפטומים. 272 בלי סימפטומים. אחד נוסף בתהליך בדיקה. 

כזכור, לפחות 18 חשודים לאומיקרון אובחנו בטיסה של חברה זרה שחזרה ביום שישי האחרון מצרפת לישראל. במטוס היו 185 נוסעים ורובם הגיעו לאחר חופשת סקי משותפת באתר נופש בצרפת, שממנו נסעו באוטובוסים מאורגנים כארבע שעות. עם הגעתם ארצה, קיבלו חלק מהנוסעים הודעה שלפיה הם נדרשים לבידוד מכיוון ששהו ליד חולה מאומת עם חשד לאומיקרון.

בשלב זה הפעיל משרד הבריאות שיטה הנקראת "ריבוע הקסם", שלפיה הם מכניסים לבידוד רק את מי שישבו בספסלים הסמוכים לחולים המאומתים. עם ריבוי המקרים, הוחלט שלשום להכניס את כלל הנוסעים לבידוד של שבוע.

עומסים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
עומסים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

בנוסף לכך, קיים חשד לתשעה מאומתים נוספים ששהו בטיסה שנחתה אמש מניו יורק. מדובר בטיסת אל על LY008 שנחתה בצהריים בנתב"ג לאחר שמריאה מניו יורק, ובה אובחנו תשעה נוסעים החשודים כי נדבקו בווריאנט האומיקרון. על פי ההערכות סביר שיאובחנו מאומתים נוספים לזן, אשר שהו על המטוס.

מוקדם יותר היום, משרד הבריאות עדכן כי 838 מאומתים חדשים אובחנו אתמול, זאת מתוך 95,479 נבדקים לגילוי הנגיף. מקדם ההדבקה עלה ל-1.07. עוד עולה מהנתונים כי מצבם של 79 חולים מוגדר קשה, ביניהם 42 מונשמים. מספר הנפטרים במדינה מפרוץ המגפה עומד על 8,230. בהיבט החיסונים, 4,147,339 ישראלים התחסנו במנת הבוסטר, 5,815,500 התחסנו במנה שנייה בלבד.