בעוד וריאנט הקורונה החדש, האומיקרון, מתפשט בארץ, הממשלה מגששת לקראת מתן מנת חיסון נוספת, הרביעית במספרה. כפי שדווח הערב (שבת) בחדשות 13, בית החולים שיבא תל השומר פתח ביום חמישי בניסוי שנועד לבחון את יעילות החיסון השלישי, כמו גם את הצורך במנה נוספת.

על פי הדיווח, הניסוי מתפרש על כ-200 נבדקים, כאשר עשרות מתוכם כבר קיבלו את המנה הנוספת. מטרות הניסוי הן לבחון האם ישנה דעיכה ביעילותו של החיסון השלישי, ובמקביל לעקוב אחר השפעות מנת החיסון הרביעית, כפי שיבדק בקרב קבוצה מצומצמת יותר. אם התוצאות תהיינה חיוביות – הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי בהחלטות הממשלה.

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

בראיון מקביל לחדשות 12, טען שר הבריאות ניצן הורוביץ כי נשקלת אפשרות למתן חיסון רביעי לאוכלוסיה הבוגרת: "השבוע יתכנס הצט"ם (צוות טיפול במגיפות) וידון בשאלה הזו, האם לתת בוסטר בעיקר לאוכלוסייה מבוגרת, כי זו האוכלוסיה שאנו רוצים להגן עליה".

כמו כן, על פי נתוני משרד הבריאות, ביממה האחרונה אובחנו 873 כחיוביים לנגיף הקורונה, כך שאחוז הנדבקים החיוביים עומד על 0.95% ומקדם ההדבקה עלה ל-1.11. ישנם 81 חולים שמצבם קשה ו-41 מונשמים ומאז פרוץ הנגיף לראשונה, נפטרו 8,232 בני אדם.

כזכור, השבוע דווח במהדורת החדשות של כאן 11 כי התגלו מספר מקרים מאומתים של הידבקות בווריאנט שמקור ההדבקה שלהם אינו ידוע, כלומר יתכן ומדובר בהדבקה בקהילה.