משרד הבריאות פרסם אחר הצהריים (ראשון) כי זוהו היום 40 מקרים מאומתים חדשים לזן האומיקרון של נגיף קורונה. עד כה זוהו בישראל 175 מאומתים, מהם 113 ששבו מדרום אפריקה , אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, קפריסין ותורכיה.31 מאומתים היו במגע עם שבים מדרום אפריקה, אנגליה, ארה"ב וצרפת. 17 מאומתים נוספים נדבקו בקהילתם בתוך ישראל, ו-14 התגלו כמאומתים במהלך בדיקה. 


מתוך אותם 175 מאומתים, 53 לא היו מוגנים בחיסוניות כלשהי מפני הנגיף, בין אם באמצעות חיסון בתוקף או החלמה בחצי השנה האחרונה. כמו כן, קיים חשד גבוה לעוד 380 מקרים של חשיפה לוריאנט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף לגביהם, כאשר רובם המכריע (211) הם אצל שבים מחו"ל, והיתר אצל אנשים שנמצאים בארץ. 

מבין סך 555 המאומתים לוריאנט והחשודים כנשאים שלו, 229 חווים סימפטומים, 325 לא חווים סימפטומים, וחולה אחד נמצא בתהליך בדיקה. בשלב זה, מי שנחשף (כולל מחוסנים/מחלימים) למאומת לוריאנט האומיקרון או למי שהוגדר ב"חשד גבוה", צריכים לבצע בדיקת PCR ולהיכנס לבידוד למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד ביום השביעי לאחר תוצאת בדיקת PCR שלילית.