ראש הממשלה נפתלי בנט ערך היום (ראשון) מסיבת עיתונאים ברקע המשך ההתשפטות של זן ה"אומיקרון" בישראל. בפתח דבריו אמר רה"מ כי "לפני שלושה שבועות התרעתי בפני אזרח יישראל שגל חדש בפתח. האומיקרון. יום לאחר מכן התכנס קבינט הקורונה וקיבלנו ראשונים בעולם החלטה לסגור את הכניסה לישראל לזרים, זו היה החלטה חשוב שקנתה לכולנו זמן יקר. לא כולם הבינו אותה בזמן אמת. האומיקרון בארץ. הוא מתפשט מהר, המספרים עדיין לא גבוהים".

כולנו למדי ניסיון מארבעת הגלים הבאים. אני קולט את עייפות מהציבור, אך דווקא מתוך זזה צריך לפעול נכון ובצורה שכלתנית. צריך לעבור את הגל תוך המשך פעילות המשק. מה הדרך? לעכב ככל הניתן את קצב ההתפשטות ובזמן שאנו קונים, לחסן את ילדי ישראל כמה שיותר מהר. הפעם ישראל לא ראשונה בעולם. בארה"ב יש מעל חמישה מיליון ילדים מחסונים ואין להם תופעות לוואי משמעותיות. חיסון הילדים הוא בטוח. הורה מוגן חייב להגן על ילדיו, אל תותירו את ילדיכם חשופים ופגיעים לאומיקרון", הוסיף.

לדברי רה"מ, "אל תחכו שניידת תגיעה אליכם, פשוט תגיעו לקופת חולים הקרובה, לא צריך תור ותחסנו את ילדיכם. כל שעה שאתם ממתינים היא שעה מיותרת. בניגוד לבוסטר, שם אתה מגיע למוגנות כ-4-5 ימים אחרי הזריקה. אחרי הזריקה הראשונה יקח להם יותר זמן להגיע למוגנות, ולכן אם תחכו שהגל כבר יפגע בנו, זה יהיה מאוחר מדי. ככל שתחחסנו מהר יותר, הם יהיו מוגנים יותר. לגבי הבוסטרים יש סימני שאלה. אמנם ניתן להידבק איתם, אך אם נדבקת המחלה תהיה קלה יותר".

"בזמן הקרוב נפרסם הנחיות, ובינתיים אני מבקש מכם פשוט להפעיל שכל ישר. תשמרו על ריחוק חברתי, אל תתקהלו אם לא חייבים. דבר שני מסכות, כמה פשוט, ככה אפקטיבי. עכשיו צריך לשים אותן מחדש. זה הזמן לעבור לעבודה מהבית במגזר הפרטי, גם אנחנו במגזר הציבורי נעבור למתכונת מצומצמת שתאפשר יותר עבודה מהבית וזה יקרה בימים הקרובים", הוסיף.

נפתלי בנט (צילום: מארק ישראל סלם)
נפתלי בנט (צילום: מארק ישראל סלם)

עוד אמר רה"מ כי "אנו לוקחים ברצינות את החיסונים לילדים. בערים בעלות רמות סוציו-אקונומית גבוהות אנו רואים מעל 30 אחוז חיסוני ילדים, אבל במקומות כמו נתיבות, טבריה וישובים ערבים אנו רואים רק 2-3 אחוז. וזה מאוד מפריע. אשרינו שזכינו לחיות במדינה שדואגת לכולנו. בסוף לכם להורים יש אחריות. להערכתי עוד כ-4-3 שבועות נראה זינוק בתחלואה שלא ישאיר מקום לספק".

בהתייחסו לשאלה האם נדרש סגר על מנת למגר את הנגיף, אמר רה"מ בנט כי "אנחנו מקבלים הרבה החלטות ומבצעים אותם. אנחנו מדינה עם הכי הרבה בדיקות בעולם והראשונה בעולם בבוסטרים. המון מדינות מתקשרות לשאול מה אתם עושים ועושים אותו דבר".

"גם פה המדינה הראשונה שסגרה את שעריה לזרים זה אנחנו. אנחנו עושים את זה כי זה נכון. האם יש מורכבויות? בוודאי, זה מסובך, אבל התפקיד שלנו זה לקחת את כל הקשיים וסימני השאלה, לכנס לתוכנית עבודה ולבצע", סיכם.

משרד הבריאות פרסם אחר הצהריים כי זוהו היום 40 מקרים מאומתים חדשים לזן האומיקרון של נגיף הקורונה. עד כה זוהו בישראל 175 מאומתים.

עוד דיווח משרד הבריאות כי מתוך סך הנדבקים בזן, 113 מהם שבו מדרום אפריקה , אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, קפריסין ותורכיה. 31 מאומתים היו במגע עם שבים מדרום אפריקה, אנגליה, ארה"ב וצרפת. 17 מאומתים נוספים נדבקו בקהילתם בתוך ישראל, ו-14 התגלו כמאומתים במהלך בדיקה. 

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

כאמור, ביממה האחרונה אובחנו 372 מקרי קורונה מאומתים חדשים אותרו ביממה האחרונה ו-81 חולים מאושפזים במצב קשה. מקדם ההדבקה עומד על 1.14 ואחוז הבדיקות החיוביות על 1.05%. מספר הנפטרים עומד על 8,232 ומספר המחוסנים במנה השלישית על 4,152,521 איש.