ועדת הבריאות מתכנסת הבוקר (שני) לישיבה משותפת עם ועדת החוקה, חוק ומשפט, בנושא היערכות לבלימת התפרצות וריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה. בתוך כך, במשרד הבריאות עדכנו את נתוני תחלואת הקורונה בישראל, מהם עלה כי לראשונה מזה כחודשיים אובחנו למעלה מ-1,000 מאומתים חדשים בישראל. 

על פי הנתונים, אובחנו 1,004 חיוביים חדשים וכעת ישנם 7,231 חולים פעילים בישקראל. מספר החולים קשה עומד על 81 ומספר המונשמים על 42. מקדם ההדבקה עומד על 1.22.

בפתח הישיבה, שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר: "הווריאנט החדש מדבק מאוד, נעבוד שונה ממה שעבדנו בדלתא.  רואים בכל העולם את ההתפשטות העצומה שלו. זה כבר נמצא כאן, אנחנו רואים עלייה במקדם ההדבקה ובמספר המאומתים. אנחנו יודעים שהכלי הכי טוב זה החיסונים".

"כל הורה צריך לדאוג לילד שלו ולחסן אותו. זה באחריות ההורה. אנחנו מגיעים עכשיו גם לבתי הספר, אבל בסוף כל הורה צריך לקחת אחריות אישית ולהגן על עצמו וילדיו. המדינה לא יכולה להחליף את האחריות של הורה לילדיו", הוסיף השר.

במהלך הישיבה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה כי נשקלת האפשרות לחסן במנה נוספת מחלימים מקורונה: " רואים שהנוגדנים מההחלמה הקודמת יורדים משמעותית אל מול האומיקרון, ולכן בישיבת הצט"ם הקרובה נדבר גם על מנת חיסון נוספת". בנוסף, אלרעי-פרייס טענה כי "יש אפשרות שתהיה תחלואה גם בדלתא וגם באומיקרון. האומיקרון לא בהכרח יחליף את הדלתא, קיימת אפשרות שתהיה תחלואה בשניהם באוכלוסייה".

אלרעי פרייס: "גם ללא תחלואה קשה, העומס שהוא מציב על בתי החולים עלול לגרום לבעיה ברצף התפקודי. האומיקרון מבלבל בגלל הפער בגלל כמות ההדבקה המסיבית לבין כמות התחלואה הקשה. אך יש הבדלים בינינו לבין דרום אפריקה שמשם הנתונים. שם יש אוכלוסיה מאוד צעירה, רק 5% מעל 65. בישראל זה פי שניין. וגם שיעור מחלימים שונה".

יו"ר ועדת הבריאות, ח"כ עידית סילמן: " אנחנו רואים שיש כאן כמות של כמעט 150 מבודדים בכנסת ישראל כולל חברי כנסת. אנחנו עדים בימים האחרונים לעלייה משמעותית במספר המאומתים החדשים בישראל, קצב ההכפלה גבוה, מה שלמעשה מביא אותנו ככל הנראה לגל חמישי. המטרה שלנו בדיון המשותף הזה היא מחד לסייע ולקחת חלק פעיל במאמץ הלאומי להתמודדות עם ההתפרצות המחודשת, אנחנו עושים את זה יום יום בדיוני הוועדות ובאישורי הצווים השונים וההגבלות לבקשת הממשלה, ובמקביל החובה הפרלמנטרית שלנו היא לפקח על יישום הצעדים שהוחלט עליהם, תוקפם והשלכותיהם השונות הלכה למעשה".

"יש בעיה גדולה שהורים שהתחסנו לא מחסנים את ילדיהם. אנחנו שומעים בסיורים שחושבים שזו מחלה קלה וצננת וזה לא נכון. לוקחים פה סיכון מאוד גדול על חשבון הילדים", הוסיפה סילמן.

פרופסור סלמאן זרקא, פרויקטור הקורונה, טען כי צריך להיערך לקראת הגבלות על התקהלויות. לדבריו, הוא ובכירי משרד הבריאות ידונו על הנושא בפגישה עם ראש הממשלה נפתלי בנט היום. 

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט ערך אתמול מסיבת עיתונאים ברקע התפשטות זן ה"אומיקרון" בישראל. בפתח דבריו אמר רה"מ כי "לפני שלושה שבועות התרעתי בפני אזרח ישראל שגל חדש בפתח. יום לאחר מכן התכנס קבינט הקורונה וקיבלנו ראשונים בעולם החלטה לסגור את הכניסה לישראל לזרים, זו היה החלטה חשוב שקנתה לכולנו זמן יקר, לא כולם הבינו אותה בזמן אמת. האומיקרון בארץ - הוא מתפשט מהר, המספרים עדיין לא גבוהים".

"כולנו למדי ניסיון מארבעת הגלים הקודמים. אני קולט את עייפות מהציבור, אך דווקא מתוך זה צריך לפעול נכון ובצורה שכלתנית, צריך לעבור את הגל תוך המשך פעילות המשק. מה הדרך? לעכב ככל הניתן את קצב ההתפשטות ובזמן שאנו קונים, לחסן את ילדי ישראל כמה שיותר מהר. הפעם ישראל לא ראשונה בעולם. בארה"ב יש מעל חמישה מיליון ילדים מחסונים ואין להם תופעות לוואי משמעותיות. חיסון הילדים הוא בטוח, אל תותירו את ילדיכם חשופים ופגיעים לאומיקרון", הוסיף.

לצד זאת, נתונים בלעדיים שהגיעו ל"מעריב" מגלים כי בשבוע האחרון נכנסו לישראל עשרות חולי קורונה דרך נתב"ג. כך למשל, 35 מתוך 45 מאומתים לאומיקרון שאובחנו ביום שישי האחרון הם ישראלים ששבו מחו"ל.