ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אמש  (שני) התייעצות בעניין המשך ההתמודדות עם זן האומיקרון עם צמרת משרד הבריאות, שהסתיים ללא החלטות. עם זאת, המשתתפים הסכימו כי יש להטיל הגבלות על התקהלויות ולהורות על עבודה מהבית במגזר הציבורי. מחר צפויות התייעצויות נוספות, במטרה לגבש את המשך תכנית הפעולה.

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

בדיון נדונו אפשרויות שונות להידוק ההגבלות, בהן הגבלת התקהלות, הרחבת התו הירוק והחלתו גם על ענפי המסחר, הפסקת מימון בדיקות האנטיגן לילדים, ועוד. בנוסף, עלתה הצעה להגביל את כמות האנשים בחלל סגור - למאה בלבד. 

בדיונים נכחו שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, ממונה הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, המשנה ליועמ"ש לממשלה, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון וגורמי מקצוע נוספים.

כזכור, מוקדם יותר היום קיים בנט פגישת עבודה עם שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון והנהלת משרד החינוך בירושלים. בפתח הישיבה התייחס בנט להתפשטות זן ה"אומיקרון" ולמבצע חיסון הילדים המדשדש: "בשבועיים הקרובים המשימה הלאומית העיקרית של מדינת ישראל, של ממשלת ישראל ושל מערכת החינוך - היא לחסן ולהגן על ילדי ישראל במהירות לפני הגעת עיקר גל ה"אומיקרון". 

בנט הוסיף: "לכן, אני אומר בצורה הכי ברורה: אני מצפה מכל מנהלת או מנהל מחוז, מכל מפקח או מפקחת, כל מנהל בית ספר או מנהלת, כל מורה או מורה, שיבינו שבשבועיים הקרובים זאת המשימה העליונה, יותר מכל המשימות האחרות".