התפשטות הווריאנט החדש: קרוב ל-170 תלמידים אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה במעלה אדומים, 25 מתוכם נדבקו באומיקרון. על פי החשד, מי שאחראים להדבקה ההמונית הם שני אנשי צוות חינוכי שלא חוסנו.

בתי הספר בהם נרשמה התפרצות בעיר הם: דקל-וילנאי, ממ״ד צמח השדה ואמית אורי. בנוסף, אותרו מאומתים בשבעה בתי ספר נוספים ובגן ילדים מקומי.

ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, החליט בעקבות התפרצות הקורונה בעיר על שורת צעדים אופרטיביים מיידיים לטיפול בהתפשטות האומיקרון במערכת החינוך בהם הכפלת עמדות הדיגום של פיקוד העורף באופן מיידי, כולל הבאת ניידת דיגום מתגלגלת שתעבור בכל בתי הספר בשבוע הבא, תגבור מערך החיסונים, מבצע אכיפה משמעותי ואגרסיבי של המבודדים ושל עטיית מסכות, קמפיין אגרסיבי לעידוד חיסון הילדים והחשוב מכל החלטה שקיבל ראש העיר בני כשריאל היא על מעבר מיידי של בתי הספר וחטיבות הביניים בה התגלו תלמידים חולים באומיקרון ללמידה מרחוק בזום מהבית.

כשריאל מסר כי "אנו עובדים ביעילות ובמהירות. נכפיל עמדות דיגום, נבודד תלמידים מבתי הספר, נבצע אכיפה אגרביבית נבצע קמפיין ונעביר את התלמידים מבתי הספר ללמידה מרחוק . רק ככה נצליח לעצור מיידית את התפשטות המגיפה וננצח אותה".

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אמש התייעצות בעניין המשך ההתמודדות עם זן האומיקרון עם צמרת משרד הבריאות, שהסתיים ללא החלטות. עם זאת, המשתתפים הסכימו כי יש להטיל הגבלות על התקהלויות ולהורות על עבודה מהבית במגזר הציבורי. מחר צפויות התייעצויות נוספות, במטרה לגבש את המשך תכנית הפעולה.

בדיון נדונו אפשרויות שונות להידוק ההגבלות, בהן הגבלת התקהלות, הרחבת התו הירוק והחלתו גם על ענפי המסחר, הפסקת מימון בדיקות האנטיגן לילדים, ועוד. בנוסף, עלתה הצעה להגביל את כמות האנשים בחלל סגור - למאה בלבד.