משרד הבריאות עדכן אחר הצהריים (שלישי) כי עד כה זוהו בישראל 341 מאומתים לזן האומיקרון. חולה קורונה בשנת ה-60 לחייו, שאושפז במחלקת קורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, מת אתמול לאחר שאובחן כנשא של וריאנט האומיקרון. מבית החולים נמסר שאותו חולה סבל ממחלות רקע ואושפז פעמיים במחלקת הקורונה כשמצבו קשה. עוד נמסר כי עיקר התחלואה שלו נבעה ממחלות הרקע ולא מדלקת ריאות כתוצאה מקורונה.

על פי נתוני משרד הבריאות, 234 מכלל המאומתים לווריאנט שבו מחוץ לארץ ממדינות דרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, קפריסין ותורכיה. 29 מאומתים נוספים באו במגע עם שבים מדרום אפריקה, אנגליה, ארה"ב וצרפת. 66 מקרי הדבקה נוספים התרחשו בתוך הקהילה במסגרת שלושה אירועים. 

עוד עולה מן הנתונים כי מתוך אותם 341 מאומתים, 95 לא היו מוגנים בחיסון טבעי או מלאכותי, ואילו 246 כן היו מוגנים. בנוסף, קיים חשד גבוה לעוד 807 מקרים של חשיפה לוראיינט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף הגנטי לגביהם, מהם 432 חוזרים מחו"ל ועוד 64 שבאו עמם במגע. עוד נמצאים כחשודים 119 מקרים בתוך הקהילה ו-192 נוספים נמצאים בבדיקה. 

מבין סך המאומתים והחשודים לזן, 528 חווים תסמינים ו-600 ללא סימפטומים. בשלב זה משרד הבריאות קבע כי מי שנחשפו (כולל מחוסנים ומחלימים) למאומת לוריאנט האומיקרון או מי שהוגדרו ב"חשד גבוה" כנשאים שלו, צריכים לבצע בדיקת PCR ולהיכנס לבידוד למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד ביום השביעי לאחר תוצאת בדיקת PCR שלילית.