הגל החמישי כאן: משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) את נתוני התחלואה מנגיף הקורונה. לפי הנתונים, אתמול נרשמו 903 מאומתים לנגיף הקורונה, כאשר אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.1%.

 מספר החולים הקשים עומד על 80, בהם 38 מונשמים. מספר הנפטרים עומד על 8,235 ומקדם ההדבקה ירד ל-1.26. בשבוע האחרון אובחנו 6,167 מאומתים חדשים, גידול של 47.9% לעומת השבוע שקדם לו.

כאמור, מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אגף המודיעין של צה"ל (אמ"ן) הודיע אתמול כי החל גל האומיקרון בישראל. בדו"ח שפרסם האגף נכתב כי "בשבועות האחרונים מזוהה עליה בתחלואה, באופן חוצה גילאים, רשויות ומגזרים. בימים האחרונים העליה הנה משמעותית ומשקפת את תחילתו של הגל החמישי בישראל - גל האומיקרון, בשעה שלצידו ממשיך זן הדלתא לייצר התפרצויות ברחבי הארץ".

קורונה בישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קורונה בישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי עד כה זוהו בישראל 341 מאומתים לזן האומיקרון. חולה קורונה בשנת ה-60 לחייו, שאושפז במחלקת קורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, מת אתמול לאחר שאובחן כנשא של וריאנט האומיקרון. מבית החולים נמסר שאותו חולה סבל ממחלות רקע ואושפז פעמיים במחלקת הקורונה כשמצבו קשה. עוד נמסר כי עיקר התחלואה שלו נבעה ממחלות הרקע ולא מדלקת ריאות כתוצאה מקורונה.

עוד עולה מן הנתונים כי מתוך אותם 341 מאומתים, 95 לא היו מוגנים בחיסון טבעי או מלאכותי, ואילו 246 כן היו מוגנים. בנוסף, קיים חשד גבוה לעוד 807 מקרים של חשיפה לוראיינט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף הגנטי לגביהם, מהם 432 חוזרים מחו"ל ועוד 64 שבאו עמם במגע. עוד נמצאים כחשודים 119 מקרים בתוך הקהילה ו-192 נוספים נמצאים בבדיקה.