פרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, שוחח היום (רביעי) עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5 והתייחס להתפשטות התחלואה בנגיף האומיקרון: "האומיקרון מדבק פי שלוש, יש עלייה גדולה במספר המאומתים והוא נמצא בעלייה מתמדת. לא רואים כל כך עלייה במספר החולים בטיפולי נמרץ , הוא חלק מהווריאנט של קורונה. כנראה מי שחוסן בבוסטר יכול לעמוד באומיקרון ומי שלא מחוסן יכול לקבל את המחלה".

"לא יודע להגיד האם הוא שפעת קלה , אבל אני רוצה להיות זהיר לא בטוח שהתמונה תמשיך להיות ככה. צריך לצמצם את הטיסות לארץ ובמקביל לחסן את האוכלוסייה שלא חוסנה. אני אומר לא לסגר וצחקנו על עצמנו שאמרנו סגר. סגר לא היה סגר, מגבלות לא היו מגבלות ולכן שאומרים מגבלות האם זוכרים מה היה בסגר וגם במגבלות. ההשפעה של החיסון היא ההשפעה הטובה ביותר ויש חיסון רביעי לאוכלוסייה המבוגרת ולצוותים הרפואיים". 

לדבריו, "התחושה היא שהאומיקרון לא יגרום למחלה קשה. הבעיה היא הווריאנטים כל עוד יש אנשים שלא מחוסנים זה יכול לייצר וריאנטים והחשש שלנו שייווצר וריאנט שהוא עמיד לחיסון. הלא מחוסנים הם הכי מודבקים, ההדבקה שלהם היא יותר קלה, הרפלקציה של הווירוס יותר קלה וכך נוצרים יוצר וריאנטים. יש לנו שני מליון באוכלוסייה שאנחנו מגנים עליהם".

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

עוד אמר פרופ' ברהום כי "כל עוד שכל אוכלוסיית העולם לא תחוסן וריאנטים ייווצרו. עברו חודשים מאז קיבלנו את החיסון הראשון לא ראינו סיבוכים בעקבות החיסונים. סיבוכים שראינו בעיקר אצל בני נוער וילדים אלו שעברו את המחלה ומהחיסון ראינו רק תופעות לוואי".

בהתייחסו להצעת שר המשפטים, גדעון סער, להעניק 1,000 ש"ח  למי שמחסן את ילדיו, אמר מנהל המרכז הרפואי לגליל כי "זה פתרון מיידי. ככה יראו שאין סיכון בחיסון ולהבא נצטרך להתחסן כל כמה חודשים לפחות לשנים הבאות. החיסון הרביעי שיגיע עכשיו אני הראשון שילך להתחסן".