שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, התראיינה היום (רביעי) ברדיו כאן ב', והבהירה את עמדתה באשר להחלטות שהתקבלו אמש בקבינט הקורונה, הנוגעות למערכת החינוך. "ההחלטה לא מידתית לגבי ילדים בכיתות א'-ו', פעם נוספת אנו מחדירים חוסר ודאות למערכת", אמרה. 

בנט על וריאנט "אומיקרון" (צילום: רועי אברהם /לע"מ)

שינויים במערכת החינוך, שימוש בתו סגול וירוק: ההגבלות שאושרו בקבינט הקורונה

כזכור, אמש הוחלט בתום דיון בוועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה כי באשר לכיתות א'-י"ב ביישובים אדומים - רק כיתות בהן היקף התלמידים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה יעמוד על 70% ומעלה, הלימודים יתבצעו באופן פרונטלי. כיתה שהיקף ההתחסנות בה נמוך מכך, תעבור ללימוד מקוון. ההחלטה תחול בחטיבות הביניים והתיכונים באופן מיידי, ובבתי הספר היסודיים החל מעוד שלושה שבועות. 

לדברי השרה, מערכת החינוך מתמודדות עם אתגרים נוספים שחלקם נעוצים בחוסר יציבות של המערכת בצל הקורונה, ועל כן, ההתמודדות צריכה להתבצע באופן שונה: "צריך לעודד, לגייס את ההורים מבלי להפעיל לחץ".

בית ספר סגור בקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בית ספר סגור בקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

באשר לשיחות שהודלפו אמש מהקבינט, בהם נשמע שר האוצר אביגדור ליברמן, כשהוא דורש נתונים ממשרד הבריאות והקביל את האומיקרון לשפעת, אמרה: "מה שביקש אתמול שר האוצר, זה נתונים. אני כן חושבת שצריך לחכות ולבחון באיזו מציאות אנחנו נמצאים, על בסיס נתונים, לפני שאנחנו פוגעים שוב בכלכלה". 

בנוסף, נשאלה השרה על פרשת פיטוריו של מנכ"ל משרדה, יגאל סלוביק, שלוותה בטענות לסכסוך. על כך השיבה: "הכרתי אותו בעבודתו בקורונה, הוא ניהל זאת טוב, אבל הוא התבלבל, לא הבין שמערכת החינוך היא לא צבאית, הוא התנהל באוריינטציה אחרת. ברגע שנגמר האמון - ממשיכים הלאה".