אף שמתווה החינוך אושר בקבינט הקורונה, גורמים בממשלה מבהירים כי ההחלטה עדיין כפופה למעקב אחרי האומיקרון. "קשה לתת תשובות חד משמעיות", הסבירו בממשלה. "האומיקרון הוא בן שלושה שבועות, ועדיין אין מספיק נתונים - בעיקר בנוגע לרמת הסיכון לתחלואה קשה. קיבלנו החלטה נכונה כשסגרנו מהר את נתב"ג. כעת, יש לנו מקדמה של שבועיים-שלושה על העולם, ואנחנו יכולים לחכות לנתונים ולא למהר לנקוט צעדים דרמטיים".

כזכור, על פי המתווה שאושר בקבינט, ביישובים אדומים וכתומים - רק בכיתות שבהן היקף התלמידים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה יעמוד על 70% ומעלה תתבצע למידה פרונטלית. כיתות אחרות ילמדו באופן מקוון.

בתוך כך, ישראל נערכת להתפשטות הזן החדש ברחבי הארץ. במשרד הבריאות אוספים נתונים נוספים על האומיקרון ממדינות שונות המקדימות את ישראל בשבועיים, ובהן אנגליה, דנמרק ודרום אפריקה, אך הנתונים בנוגע למסוכנות הווריאנט סותרים: מצד אחד, יש עדויות למחלה קלה יותר מזו שגורם לה וריאנט הדלתא, אולם מנגד דיווחו בבריטניה על עלייה באשפוזי הילדים. 

בהמשך להמלצת הצוות לטיפול במגפות על מתן המנה הרביעית של חיסון נגד קורונה לקשישים, לצוותים רפואיים ולאוכלוסיות בסיכון, תצא הנחיה באופן רשמי רק לאחר שמנכ"ל משרד החינוך, פרופ' נחמן אש, יחתום על צו המנכ"ל.