קבינט הקורונה אישר היום (שישי) את מתווה הפעילות בקניונים ובמתחמי המסחר. המתווה שהוצג בדיון האחרון על ידי נציגי המל"ל ומשרד הבריאות, יכנס לתוקפו ביום ראשון הקרוב בחצות (הלילה שבין יום א' ליום ב'), בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת. 

במסגרת ההחלטה נקבע כי:

קניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד בכל 15 מטרים).

• כניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. חובת התו הירוק תחול גם על העובדים בחנויות אלו.

• דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה אלא איסוף עצמי בלבד.

• כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.

- התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים: חנות למכירת מוצרי היגיינה (פארם), חנות אופטיקה, חנות למכירת עזרים רפואיים, מרכול, מכולת או סופרמרקט. במקומות אלו תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7). 

אנשים בקניון (צילום: מרק ישראל סלם)
אנשים בקניון (צילום: מרק ישראל סלם)

כזכור, מתווה התו הירוק בקניונים שאמור היה לצאת לדרך בשבוע שעבר  בוטל, זאת בניגוד לרצונו של ראש הממשלה נפתלי בנט, שניסה לקדם את העניין, אך נתקל בהתנגדות של מספר שרים, זאת לצד קושי לאכוף את התקנות בשטח. במקום, הוסכם כי בקניונים ובאזורי מסחר סגורים יוחל באופן מיידי תו סגול מהודק, על פי יחס תפוסה של 1:15, תתבצע אכיפה מוגברת בעניין עטיית מסכות, באמצעות הוספת נאמני קורונה ופקחים ושעות הפעילות בקניונים יוארכו לצורך ריווח הצפיפות במסחר.

עוד סוכם כי יוקמו עמדות התחסנות ב-50 מוקדים מרכזיים בקניונים (בהתאם ליכולות משרד הבריאות) ומתן הטבות מיוחדות למתחסנים בקניון, תוך יצירת אווירה מעודדת התחסנות. כמו כן, בהתאם לשיעורי התחלואה, תיבחן בימים הקרובים האפשרות להחיל תו ירוק על כל בית מסחר מעל 100 מ״ר. 

המתווה המקורי כלל הצגת תו ירוק בכניסה למקום, סריקה על ידי המאבטחים, ומתן "צמיד זכאות" יומי ללקוחות, שאותו יענדו במהלך השהות. שלשום הוחלט לוותר על חלוקת הצמידים בכניסה לקניון, ואתמול נאלץ בנט לוותר על החלת תו ירוק באופן גורף על כל הקניון, זאת לאחר שישיבה שכינס עם הגורמים הרלוונטיים פוזרה ללא הסכמות.