משרד הבריאות פרסם הערב (שבת) הודעה חריגה נגד צמד אנשי התקשורת אורלי וילנאי וגיא מרוז. ההודעה הגיעה כתגובה לפרסום של הצמד, אשר ביקשו מנשים שחוו "לידה שקטה", לאחר שחוסנו נגד נגיף הקורונה, ליצור עימם קשר, עבור השתתפות בתכנית הרשת שלהם.

בהודעה כתב משרד הבריאות כי רעיונותיהם של וילנאי ומרוז הם "פייק ניוז": "הם "רק שואלים שאלות" - והתשובה היא שגם הפעם מדובר בפייק מסכן חיים! שורת מחקרים מראה שאין שום עדות לכך שחיסוני הקורונה פוגעים בפוריות: אין פגיעה בתפקוד השחלות, אין פגיעה בהשרשת העובר ברחם, החיסון לא מעלה שכיחות של הפלות, לידות מוקדמות, או לידות שקטות".

"לעומת זאת, קורונה בזמן הריון עלולה לפגוע קשה באישה ההרה, בהשוואה לאישה שאינה הרה, כולל סיכון מוגבר לאשפוז בטיפול נמרץ, הנשמה ואפילו תמותה. עצם הצגת השאלה והפצתה על ידי מי שרבים רואים בטעות כעיתונאים, יוצרת מצג שווא של "תופעה" - רק שהיא שלא באמת קיימת בעולם האמיתי", צייצו במשרד הבריאות. 

"הפצת פייק וקונספירציות עלולה לגרום לצערנו ליותר מדי אנשים להיות חולים שלא לצורך, ולסבול מסיפטומים של מחלה שהשלכותיה ארוכות הטווח אינן ידועות. הסיכון של אישה הרה למות מקורונה: 1:600. הסיכון לנזק לעובר עולה פי ארבעה כתוצאה מקורונה בהיריון - האם גם את זה יהדהדו מפיצי הכזבים? הפצת השקרים הללו בתחילתו של גל תחלואה, שלפי נתוני העולם צפוי להיות חסר תקדים ברמתו - זוהי רמה חדשה של ציניות וחוסר אחריות. פשוט אין גבול", סיכמו במשרד הבריאות את הודעתם.

אין זו הפעם הראשונה שצמד אנשי התקשורת נמצא בעין הסערה, לאחר שבתחילת השנה ארבעה רופאים שהופיעו בסרט שיצרו "ומה אם כל העולם טועה", תבעו את ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס. ארבעת הרופאים, אשר הציגו את עמדותיהם בסרט התיעודי, תבעו את אלרעי פרייס בטענה כי היא כינתה אותם "מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים".