משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי 591 מאומתים חדשים לווריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה אובחנו היום. בתוך כך, עד כה זוהו 1,118 מאומתים לזן, מתוכם 723 שבו מחו"ל. בנוסף, קיים חשד גבוה לעוד 861 מקרים של חשיפה לווריאנט שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. 

מוקדם יותר היום, משרד הבריאות עדכן את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה במדינה, מהם עולה כי 1,775 מאומתים אובחנו ביממה האחרונה. זאת מתוך, 537,384 נבדקים לנגיף כאשר אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.6%. בתוך כך, מקדם ההדבקה טיפס ל-1.4.

עוד עולה מהנתונים כי מצבם של 90 חולים מוגדר קשה, 34 מתוכם מונשמים. מספר המתים במדינה מפרוץ המגפה עומד על 8,241. בהיבט החיסונים, 5,875,960 ישראלים התחסנו במנת החיסון השנייה, בעוד 4,190,768 התחסנו בשלוש מנות חיסון נגד הנגיף.

חיסונים נגד הקורונה (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)
חיסונים נגד הקורונה (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)

לצד זאת, ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים הערב התייעצות טלפונית בעניין זן האומיקרון, בהשתתפות שר הבריאות, ניצן הורוביץ, בכירי משרדו וגורמי מקצוע נוספים. לאחר השיחה, הנחה ראש הממשלה על הידוק מיידי של ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת, בדגש על פרויקט מגן אבות. בהתאם, יתבצעו בדיקות מהירות בכניסה לבתי האבות והדיור המוגן בישראל, גם למחוסנים.

עוד הנחה בנט על קיום הערכת מצב בעניין מלאי הציוד בישראל, ולהיערך כבר למקרה של גל שישי, למקרה שיתרחש. וכן על קידום רכש של 50 מיליון ערכות אנטיגן נוספות.

בתוך כך, קבינט הקורונה אישר אתמול את מתווה הפעילות בקניונים ובמתחמי המסחר. המתווה שהוצג בדיון האחרון על ידי נציגי המל"ל ומשרד הבריאות, יכנס לתוקפו ביום ראשון הקרוב בחצות (הלילה שבין יום א' ליום ב'), בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת. 

במסגרת ההחלטה נקבע כי קניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד בכל 15 מטרים). עוד הוחלט כי דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה אלא איסוף עצמי בלבד, וכניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.