"אנחנו צפויים ל-20-30 אלף מבודדים מדי יום": נראה על פי ההנחיות הממשלתיות כי זן האומיקרון של נגיף הקורונה החזיר אותנו שנה אחורה. ההנחיות מתחילות להפוך מסורבלות שוב, כמות הנדבקים גדלה ומדיניות הבידודים מקשה על מקומות העבודה ובעלי העסקים. על ההידרדרות במצב התחלואה שוחח הבוקר (ראשון) שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין (תקווה חדשה) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM.

ראשית הגיב השר למדיניות הבידודים שחזרה וקיבלה משנה תוקף בגל האומיקרון הנוכחי: "אין ברירה, הקורנה עוברת גם לאנשים מחוסנים, ובטח בזן האומירקון". הוא המליץ למאזינים להתחסן: "הדרך הכי נכונה להגן עלינו זה חיסון, ואני קורא לכל מי שלא התחסן שיתחסן. בהחלטות קנינו לנו זמן, אבל זה מגיע גם אלינו".

זאב אלקין  (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
זאב אלקין (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"נגיע למספרים הרבה יותר גבוהים", טען אלקין, "כל זמן שאנשים לא מתחסנים יהיו יותר חולים, כל חולה כזה מכניס עשרה אנשים לבידוד. החשבון הוא פשוט - כל יום יהיו 20 אלף מבודדים, ובו זמנית יהיו 100 אלף מבודדים במדינה. תוך כחודש נהיה עם מיליון וחצי מבודדים".

שר הבינוי והשיכון התייחס גם למצב העגום של מפלגתו בסקרים האחרונים: "אנחנו המפלגה שהקימה את הממשלה הזאת, בהרבה מובנים תוך ויתור על האגו. הבטחנו משהו לבוחר. עם כל הטרלול שהיה, באנו וויתרנו על השאיפות שלנו, ואני שמח מאוד שעשינו את זה. אנחנו נמצאים בצמתים מרכזיים בממשלה. יש לנו המון כוח בממשלה ואנחנו מיישמים".