שר הבריאות, ניצן הורוביץ, התראיין הערב (ראשון) בתוכניתם של אריה אלדד ובן כספית ב-103FM, והזהיר מפני התפשטות רחבה, מחלה קשה וריבוי אשפוזים בארץ, בעקבות האומיקרון. עם זאת, טען כי מדיניות הבידודים הקשוחה צפויה להשתנות.

"חלק גדול מהתחלואה באומיקרון עדיין מגיעה מחו"ל. ברגע שזה ישתנה, נשנה מדיניות", אמר השר. "אנחנו בהחלט מודעים לבעיית 'בידודי המגעים' שעשויים להיות רחבים מאוד. אז אנחנו דנים עכשיו בשינוי, אולי נחזור למדיניות שהייתה בתקופת הדלתא – שמי שהיה מאומת ומחוסן, ימתין לתוצאות בדיקה ויצא מהבידוד".

ניצן הורוביץ בוועדת החוקה, דוברות הכנסת

באשר לחיסון הרביעי, אמר השר כי אינו מעורב בקבלת ההחלטה, אלא מי שקיבל אותה הוא מנכ"ל משרד הבריאות. "ההחלטה הייתה של הצט"מ (צוות טיפול במגיפות), יש עוד דעות, גם בעולם, הוא מתייעץ עם קשת רחבה של מומחים והחלטה תתקבל בימים הקרובים", הוסיף.

על מבצע חיסוני הילדים שדשדש, אמר: "אנשים מסתכלים מסביב ורואים שהכל פתוח ותקין, אז הם אומרים 'בשביל מה להתחסן?'. בסוף זו אחריות ההורים, אנחנו עושים הכל כדי להנגיש, להסביר ולשכנע".

לבסוף, התייחס לפנייתם של אורלי וילנאי וגיא מירוז, שביקשו מנשים שחוו לידה שקטה לאחר שחוסנו נגד נגיף הקורונה, ליצור עימם קשר, והבהיר: "זה כל כך מביך ומביש, יש דרך לעשות מחקר רפואי, לא פונים כך, עושים את זה בצורה מסודרת. זה לא מחקר, זה צחוק, בזיון".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.