משרד הבריאות העניק אישור חירום לתרופה פאקסלוביד (Paxlovid), התרופה האנטי-ויראלית של חברת פייזר לטיפול בקורונה, כך נמסר הערב (ראשון) ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה. עוד נמסר כי משרד הבריאות וחברת פייזר חתמו על הסכם לרכישת התרופה, והיא צפויה להגיע בימים הקרובים לישראל.

Paxlovid היא תרופה אנטי-ויראלית הניתנת בטבליות, ומיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים, הנמצאים בסיכון גבוה לסיבוכי הקורונה התרופה מיועדת לטיפול ביתי, והיא צריכה להינתן בן שלושה לחמישה ימים מתחילת התסמינים כשמשך הטיפול הינו חמישה ימים.

כזכור, מינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) אישר בשבוע שעבר באישור חירום את פאקסלוביד. על פי הנתונים שהעבירה פייזר ל-FDA, הגלולה הראתה יעילות של כ-90% במניעת אשפוזים, תחלואה קשה ומוות לחולים בסיכון גבוהה. הנתונים אף הראו כי התרופה שומרת על יעילותה גם נגד זן האומיקרון.

ה-FDA אישר כאמור את התרופה בהליך חירום. על פי האישור, רק ילדים מגיל 12 ומעלה יוכלו ליטול את התרופה, כל עוד הם נמצאים גם בקבוצת סיכון. הטיפול בתרופה יימשך כחמישה ימים, כאשר המטופל יטול את התרופה אחת ל-12 שעות. לאחר האישור, בפייזר הודיעו כי בכוונתם להגיש את המסמכים פעם נוספת ב-2022, על מנת לקבל אישור קבוע להפצת התרופה.