על רקע העלייה בתחלואה מנגיף הקורונה בישראל בתקופה האחרונה בעקבות התפרצות האומיקרון, גם במחלקות הקורונה בבתי החולים מדווחים על היערכות מחודשת למקרה שכמות המאושפזים במצב קשה תעלה. מנתונים שהגיעו לידי "מעריב" עולה כי נכון לימים האחרונים בכל מחלקה פנימית בישראל ישנם בין 10% ל־20% חולי שפעת.

"המחלה היא קשה השנה", מסביר יו"ר האיגוד לרפואה פנימית פרופ' אבישי אליס. כזכור, מרבית בתי החולים הסבו חלק מהמחלקות הפנימיות שלהם למחלקות קורונה, דבר שהקשה לתת מענה הולם לכל המאושפזים במחלקות הפנימיות.


"המערכת לא השתנתה, לא קרה נס רפואי ונולדו רופאים, חדרים ומסדרונות. המערכת ממשיכה לקוות גם הפעם בעזרת הפנימאים לתמרן ולהסתדר. קיבלנו בכל מחלקה פנימית עוד תקן אחד או שניים של רופאים ועוד תוספת של אחיות – אבל זה הכל פחות או יותר", אומר פרופ' אליס ומוסיף: "מתחילת הקורונה לא נוספה מיטת אשפוז אחת בכל הארץ. אין היערכות ועדיין לא קרה כלום. אנחנו החיילים של המערכת ונמצאים בהמתנה כדי לטפל".


בנוגע להיערכות המחודשת לגל התחלואה בקורונה הוא מציין כי "יש ציפייה דרוכה. אנחנו נמצאים כרגע בהמתנה כדי לראות לאן הדברים מתפתחים מבחינת המגיפה. בינתיים החיים נמשכים והמחלקות מתחילות להתמלא בחולים עם שפעת. זו מחלה שהיא גם קשה וגורמת לפגיעה תפקודית ואפילו לסכנת חיים.


"אנחנו נמצאים במעין אנדרלמוסיה, כאשר החשש הוא שהקורונה אמורה להתפרץ בקרוב שוב. בינתיים המצב יחסית בשליטה, חלק מבתי החולים פתחו מחלקות קורונה וחלק הכינו מיטות לחולי קורונה בתוך מחלקות פנימיות".