מנתוני משרד הבריאות שעודכנו הבוקר (שני) עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 1,760 מאומתים לקורונה, חצי מהם הם נשאי אומיקרון. זאת, לאחר שבוצעו כ-94 אלף בדיקות, מהן 1.87% יצאו חיוביות. עם זאת, מספר החולים שבמצב קשה נותר יציב ועומד על 87. מקדם ההדבקה התייצב לראשונה אחרי עשרה ימים ונותר 1.41.

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הבוקר דיון הערכת מצב עם בכירי משרד הבריאות. על הפרק, קיצור או ביטול חובת הבידוד למחוסנים שנחשפו למאומת לאומיקרון. בדיון נדונה הצעת משרד הבריאות לעדכון מתכונת הבידוד, ובהמשך היום ייערך דיון נוסף כדי לקבל החלטה בנושא.

בדיון הוחלט על רענון מדיניות הבידודים, כאשר המטרה היא שמי שחוסן בצורה מלאה יהיה פטור מבידוד ולא יידרש לבצע בדיקה אם נחשף לחולה. בנוסף, הוחלט כי מי שחוסן ובא במגע עם בן בית שחלה בקורונה יידרש להיכנס לבידוד של שבעה ימים, ממנו יוכל לצאת בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מי שלא מחוסן יידרש להיכנס לבידוד של שבוע. הערב צפוי להתקבל האישור הסופי להחלטות. 

הניסוי במתן חיסון רביעי, בית החולים תל השומר (צילום: איתן אלחדז/TPS)
הניסוי במתן חיסון רביעי, בית החולים תל השומר (צילום: איתן אלחדז/TPS)

במקביל, החל במרכז הרפואי שיבא מחקר, ראשון מסוגו בעולם, שבמסגרתו יינתן חיסון רביעי נגד קורונה, כדי לבחון את יעילות המנה הרביעית. במחקר ישתתפו כ-150 עובדים משיבא, שכבר קיבלו את המנה השלישית לפני יותר מארבעה חודשים, ותוצאת הסרולוגיה שלהם מתחת ל-700.

"זה רגע מרגש, יש הרבה שאלות ולכן חשוב לנהל את זה באופן רציני", אמרה פרופסור גילי רגב משיבא. "יכול להיות שהגענו למקסימום ותוספת חיסון רביעי לא תתן הרבה, זה מה שאנחנו בודקים. בעוד מספר ימים נוכל לדעת אם יש בטיחות ויעילות".

ניסוי במתן מנת החיסון הרביעית נגד הקורונה, בבית החולים תל השומר (צילום: איתן אלחדז/TPS)

לצד זאת, ד"ר מאיר עזרא אליה, מומחה ברפואת ילדים במכבי שירותי בריאות ויו"ר עמותת "מחוסגן", התראיין בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, ודן בווריאנט המתפשט ובהגבלות שהוטלו בעקבות כך. "הולכת להגיע סופה מבחינת מספר המאומתים, העליה בתחלואה תגיע", אמר.

ד"ר עזרא אליה הוסיף על כך כי מדינת ישראל צפויה לעמוד בפני גל תחלואה, ולא רק של חולים מאומתים. כמו כן, ציין כי על פי הנתונים המגיעים ממדינות כמו אנגליה וארצות הברית, ישנה עליה חדה במאושפזים בבתי החולים. "באנגליה לפי המספרים הראשונים רואים שיש לאומיקרון חיבה מסוימת לילדים במיוחד צעירים, זה מאוד מטריד", אמר. 

גלעד קריב בוועדת החוקה: "לעשות הכל כדי למנוע פגיעה בתפקוד מערכת החינוך" (צילום: ערוץ הכנסת)

באשר למבצע חיסוני הילדים שדשדש, אמר: "צריכים להמשיך בהסקה הסיזיפית, אנחנו צריכים להשתמש כמה שפחות, אם בכלל, בענישה או בסנקציה מוחלטת שאינה עידוד. בואו נלמד מהגל השלישי – יש הגבלות שהחליטו אבל אין עליהן אכיפה מספיק טובה. אז בואו נתמקד קודם כל באכיפה כמו שצריך".

לדבריו, על מנת למנוע את התפשטות התחלואה, בייחוד לקראת אירועי השנה החדשה, יש להגדיר הגבלות ברורות של "מה מותר ומה אסור". אחרת, אמר: "יבוא אדם ויגיד 'זו לא מסיבה, זה מפגש חברתי', צריך מגבלות ברורו עם הגיון אפידמיולוגי".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm