עמותת "מגיני בתי האבות", של משפחות הקשישים בבתי האבות הסיעודיים, בירכה את ראש הממשלה נפתלי בנט על הוראתו השבוע לבצע בדיקות אנטיגן לכל הנכנסים בשערי בתי האבות, הדיור המוגן ומרכזי היום לקשיש. עם זאת המשפחות מתריעות: "כדי שהמהלך יצליח וכדי להימנע מפגיעה בשגרת הפעילות, יש לתקצב את המוסדות בתקן נוסף, שיבצע ויפקח על מערך הבדיקות ותזמונן. מדובר בעלות שולית שתחזק את ההגנה על יקירינו".

מייסד העמותה ד"ר אוריין יצחק מדגיש: "ההיערכות ליישום המנה הרביעית בבתי האבות מדשדשת. כל יום שחולף ללא מעשה יגבה בקרוב מחיר כבד. כמו כן, עם כניסת האומיקרון למוסדות אנו צפויים לחוות בידודים רבים של אנשי צוות בשל חסר של כ־8,000 מטפלים בענף. על הממשלה להזרים לבתי האבות מטפלים סיעודיים ללא דיחוי".

שרת הפנים איילת שקד אמרה אתמול בדיון הוועדה לעובדים זרים בכנסת כי בזמן הקרוב יגיעו לבתי האבות 2,000 עובדים סיעודיים מנפאל, אבל משפחות הקשישים חוששות שזה יהיה מאוחר מדי.

במקביל, איגוד בתי האבות (א.ב.א) קיים ישיבת הערכת מצב לקראת הגל החמישי, שבסיומה דרשה יו"ר האיגוד יולי גת לגייס את פיקוד העורף לביצוע בדיקות מהירות לכל המבקרים במסגרות הסיעודיות והדגישה: "המשימה דורשת גיוס נרחב של כוח אדם נוסף לצוותים לטווח הקצר. בנוסף, הנחיות הבידוד הקיימות יובילו למחסור חמור בכוח אדם במחלקות הסיעודיות. אנחנו למודי ניסיון מהסבבים הקודמים של המגיפה. כדי לצלוח את הגל הנוכחי צריך להתאים את הנחיות משרד הבריאות לפערים בשטח".