ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הבוקר (שלישי) דיון נוסף עם בכירי מערכת הבריאות, בהשתתפות שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ושרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, בעניין עדכון מתכונת הבידוד בישראל. בהתאם להצעת גורמי המקצוע במשרד הבריאות - הוחלט על עדכון מדיניות הבידוד למחוסנים שנחשפו למאומת בנגיף הקורונה.

בדיון הוחלט כי מחוסנים שבאו במגע עם מאומת לנגיף הקורונה (ללא הבחנה בין הווריאנטים), יידרשו לבצע בדיקת קורונה וישהו בבידוד רק עד לקבלת תוצאת הבדיקה. כמו כן, בעשרת הימים שלאחר מכן, יימנעו אותם אנשים מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה. החלטה זו תחול על כלל אזרחי ישראל שגילם 5 ומעלה.

מלבד זאת, אנשים שאינם מחוסנים ובאו במגע עם מאומת לנגיף הקורונה (ללא הבחנה בין הווריאנטים) יחויבו בבידוד שאורכו שבעה ימים, וביצוע בדיקות בתחילת הבידוד וביום השביעי שתוצאותיהן שליליות כתנאי לסיומו. הגדרת מחוסן תתייחס לאנשים שקיבלו את מלוא מנות החיסון שבאפשרותם לקבל, בהתאם לנסיבות אישיות (החלמה, מצב רפואי ועוד). ההחלטה תיכנס לתוקף החל ממחר, ותיעשה באמצעות צו שייחתם ע"י מנכ"ל משרד הבריאות, באישור ועדת הבריאות של הכנסת.

בדיון השתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"לית משרד החינוך, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, המשנה ליועמ"ש לממשלה, המשנה לראש המל"ל, מפקד פיקוד העורף, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון וגורמי מקצוע נוספים.

שרון אלרעי פרייס (צילום: פול, אמיל סלמן)
שרון אלרעי פרייס (צילום: פול, אמיל סלמן)

במהלך הדיון הזהירה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר אלרועי פרייס, מפני מחסור בבדיקות PCR: "צריך לעשות בדיקה בכניסה לבידוד וביום השביעי. צריכים לוותר על אחת משתי הבדיקות. אם נגיע למצב הזה, אני מעדיפה לוותר על הבדיקה בכניסה לבידוד כ-PCR ושתהיה אנטיגן".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי במהלך ביממה אתמול אובחנו 2,952 מאומתים לנגיף הקורונה - המספר הגבוה ביותר מאז תחילת חודש אוקטובר. 2.35% מהבדיקות היו חיוביות. מקדם ההדבקה ממשיך לזנק ועלה ל-1.47. מספר החולים הקשים עומד על 85, בהם 38 מונשמים. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 8,242.

בנט התייחס בראיון לכאן ב' לגל התחלואה, ואמר: "אנחנו הולכים להתפשטות בסדר גודל שטרם ראינו בישראל. האמיקרון הוא שונה מכל מה שהכרנו, שובר את כל השיאים, הרבה אנשים יידבקו. החיסונים לא לגמרי מונעים הדבקה אבל מצמצמים דרמטית את התחלואה הקשה".