"בסוף יהיה להם דם על הידיים": יו"ר ארגון רופאי המדינה ד"ר זאב פלדמן שלח הבוקר (שלישי) מסר חריף לאלו אותם הוא מכנה "מעודדי הססנות החיסונים" בתוכנית של גדי נס רדיו צפון 104.5FM: "הם צריכים לעשות חשבון נפש". כמו כן, הוא ביקר את התנהלות הממשלה ומערכת המשפט בתקצוב של מערכת הבריאות ובהגנה על בכיריה.

"קצב ההדבקות עולה ועולה", אמר בפתח דבריו. "אתמול מחצות היו 2,326 מאומתים חדשים, ועד חצות יהיו כבר 3,000. המעגלים של כל מאומת הם העבודה והמשפחה, צריך להתמודד עם המציאות".

"נקטנו בסגירת השמיים, זה נתן לנו חודש", אמר עוד. "ביזבזנו את החודש הזה ולא הלכנו להתחסן. אני רוצה להגיד מילה קשה - מעודדי הססנות החיסונים צריכים לעשות חשבון נפש ולהבין שיהיה להם דם על הידיים. עובדה שרק 60 אחוז מהאוכלוסייה מחוסנת, דבר שמשפיע. אם רואים את ההתפלגות של החולים קשה רואים בעיקר את הלא מחוסנים".

בקבוקון חיסון קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
בקבוקון חיסון קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

"אני חושב שיש רפיסות שלטונית ושל מערכת המשפט", המשיך פלדמן. "יש עובדות. לבוא ולעשות משאלי פייסבוק על הלידות השקטות? השבוע התקבלה הצעת חוק על מפיצי אלימות ברשת, ואני מקווה שהחקיקה הזאת תקודם, כי כרגע אין איך להתגונן מול האלימות הרשתית שפוגעת בכמה כיוונים. אנשי הצוותים הרפואים חשים אותה. ההסתדרות הרפואית עזרה לפרופ' גליה רהב, מינתה לה עורך דין שבאמצעותו תבעה תביעה אזרחית את אלו שדיברו נגדה. במקום להשקיע את הזמן במדע וטיפול בחולים, מבזבזים זמן יקר בהתמודדות עם אלימות".

"בשורה התחתונה אפשר להגדיר את עם ישראל כמהסס, גם כאלו שקיבלו את החיסון הראשון והשני לא באו לשלישי. אין לזה שום הצדקה. אני מאוד מקווה שהדברים אצלנו יגמרו אחרת, אבל כמו שזה נראה בעולם קשה להאמין. יש לזכור שהמחלקות מלאות בתחלואת שפעת, ואם נצטרך לפתוח עכשיו את מחלוקות הקורונה מישהו יפגע. פשוט לא יהיו אמצעים ומי שיטפל בחולים".

מחלקת קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
מחלקת קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

על תוספת התקציב שהובטח לבריאות על ידי ראש הממשלה בנט אמר הרופא: "באוגוסט יצא ראש הממשלה בקריאה שהוא מקצה מיטות וכסף. הכסף הזה וההבטחות האלו נעלמו. אני קורא לו לממש את זה, ולהכניס את זה לתוספת תקציב הבריאות. חייבים לתקן וזה אפשרי. יש אילוץ של הביטחון הבריאותי".