נורה אדומה: נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (חמישי) מעידים על החמרה דרמטית במצב התחלואה. מהנתונים עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 3,947 חיוביים לקורונה - המספר הגבוה ביותר מאז 30 בספטמבר. זאת, לאחר ש-2.93% מבין 135,885 אלף הבדיקות שנערכו אתמול היו חיוביות. 

מהנתונים עלה עוד כי מספר החולים הפעילים בישראל עומד כעת על 20,429, בהם 94 חולים במצב קשה ו-38 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו 8,243 חולים.

כמו כן, מקדם ההדבקה טיפס ל-1.62, וכך גם שיעור החיוביים, כאמור, שהיה הגבוה ביותר זה שלושה חודשים. מחצות עד 8:30 אובחנו מעל ל-1,000 מאומתים נוספים, מה שמעיד על כך שהמגמה המדאיגה צפויה להימשך גם היום.

נפתלי בנט, ניצן הורוביץ (צילום: מוטי מילרוד, פול)
נפתלי בנט, ניצן הורוביץ (צילום: מוטי מילרוד, פול)

בתוך כך, מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה פרסם את ההנחיות העדכניות למדיניות הבידודים החדשה, אשר נכנסה לתוקף הלילה בחצות. על פי ההנחיות, במידה ואדם נחשף לחולה מאומת, ללא הבדל בין הווריאנטים, אדם מחוסן או מחלים יצטרך לבצע בדיקת אנטיגן, ובמידה וייצא שלילי, יהיה פטור מבידוד. 

בנוסף, השבוע חברי ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרו במשאל טלפוני את המלצת הוועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות, לפיה מקסיקו תתווסף לרשימת המדינות האדומות. כמו כן, אושרה המלצת הוועדה להסיר מספר מדינות מרשימת האדומות ולהעבירן לרשימת הכתומות, ביניהן: איטליה, גרמניה, דנמרק ושוודיה.