משלוח ראשון של התרופה נגד הקורונה של חברת פייזר נחת היום (חמישי) בישראל, בעקבות משא ומתן בין החברה לבין ראש הממשלה נפתלי בנט, לצד משרד הבריאות והעומד בראשו השר ניצן הורוביץ. בנט: "זוהי בשורה חשובה, בזכות הפעולה המהירה שלנו התרופות הגיעו במהירות לישראל ויסייעו לנו לצלוח את שיא גל האומיקרון שמתקרב".

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "התרופה של פייזר שהגיעה היום לישראל, בין המדינות הראשונות בעולם, היא תוספת חשובה לארגז הכלים של המלחמה במגפה. לפני כמה שבועות בישיבת הממשלה הנחיתי לקדם את רכש התרופה, ובזכות מאמץ ונחישות שלנו, זה קורה.כפי שהיינו חלוצים עולמיים במתן החיסון השלישי ובמתן החיסון הרביעי - כעת אנחנו מובילים גם במתן התרופה לאזרחי ישראל".

המשלוח הראשון של התרופה נגד קורונה בישראל (צילום: ללא קרדיט)
המשלוח הראשון של התרופה נגד קורונה בישראל (צילום: ללא קרדיט)

"אני רוצה להודות לידידי, מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, לשר הבריאות ניצן הורוביץ ואנשי משרדו, לחברת אל על שהביאה את המשלוח ולכל העוסקים במלאכה.אנחנו פועלים נכון, באופן סדור ומהודק, במאמץ משולב - של בדיקות, חיסונים וכעת גם תרופה. יחד - נצלח את גל האומיקרון", סיכם בנט.

ראש הממשלה בנט שוחח עם קברניט טיסת אל על שהביאה את תרופת פייזר לישראל, ערן ספיר, ואמר לו כי "התרופות מגיעות בדיוק בנקודת הזמן הקריטית. ממש בעצם ימים אלה אנחנו נכנסים לשיא הגל, ואני מאוד שמח שזה מגיע עכשיו".

לאחר מכן הודה בנט לספיר על עבודתו: "אני רוצה להודות לך ולכל העוסקים במלאכה, על ההירתמות להביא לכאן את התרופה בדיוק בזמן, ממש רגע לפני שמדינת ישראל נכנסת לשיא גל האומיקרון. התרופה הזאת מגיעה בזמן הנכון".

עוד הוסיף: "יחד עם אנשי מערכת הבריאות ושאר המערכות במדינה, הקדשנו את השבועות האחרונים להיערכות לקראת הכניסה לשיא הגל. חלק מההיערכות, זה גם לדאוג למלאי משמעותי של התרופה החשובה הזאת. לצד זה שיש לנו את התרופות, אני מאחל לכולנו שלא נצטרך לעשות בהן שימוש. הדרך הכי טובה היא כמובן להתחסן. אני רוצה להודות לך ערן. בעבודה קשה אנחנו נתמודד מול המגפה. גם את הגל הזה נצלח".

בהמשך שוחח בנט עם מנכ"ל אל על, אביגל שורק, שאמר: "אנחנו שמחים להיות חלק קטן וחשוב בפועלך למען מיגור המגפה הזאת. גאים מאוד שיש לנו זכות לעשות צעד קטן, אבל חשוב מאוד למען בריאות עם ישראל. גאים להיות חברה תעופה לאומית".

בנט השיב לו: "אני מאוד שמח על המהלך, וגם על העבודה שלכם. אני רוצה להודות לך ולצוותים. זו גם הזדמנות לומר תודה לכל האנשים - אנשי מערכת הבריאות, אנשי פייזר, שהעבודה איתם היא טובה. התרופות מגיעות בדיוק בנקודת הזמן הקריטית. ממש בעצם ימים אלה אנחנו נכנסים לשיא הגל, ואני מאוד שמח שזה מגיע עכשיו".

שורק: "שוב, בשמי ובשם כל עובדי אל-על, אני רוצה להודות לך על התמיכה בחברות התעופה. אני בטוח שחברות התעופה עומדות לנגד עיניכם בעת קשה זו. אני יודע שכך, ואני רוצה להודות לך על העניין הזה מאוד".