פרופסור ערן סגל מן המחלקה למדעי המחשב במכון ויצמן למדע, פרסם היום (חמישי) תחזית מפורטת שצופה עד כמה תהיה גבוהה התחלואה בקורונה במהלך הגל הנוכחי. לדבריו של סגל, השיא יהיה בעוד מספר שבועות, אז הוא צופה כי יישברו שיאי תחלואה שלא היו בגלים הקודמים. יחד עם זאת, הוא אמר כי מיד לאחר מכן תחול ירידה בתחלואה.  

החוקר הבכיר פרסם מספר גרפים הצופים את רמת התחלואה בישראל במהלך שלושת השבועות הקרובים. לדבריו, לפחות חמישית מן האוכולסייה תדבק בנגיף, ואף מעבר לכך. "20-40% מכלל האוכלוסייה יידבקו לפני שהמקדם ירד מתחת ל-1", קבע. "העלייה צפויה לפחות בשלושת השבועות הקרובים ואחריה תיתכן תחילת הירידה", הוסיף.

לדבריו של פרופ' סגל, על פי קצב ההכפלה הנוכחי, בעוד כשבוע ישראל תגיע למצב שבו ייספרו מעל 10,000 מאומתים ליום. יחד עם זאת קבע כי ככל שקצב ההדבקה יגבר, כך הגל עצמו ידעך מוקדם יותר, ותלה זאת בכמות המחלימים הרבה שתתווסף ותביא לחסינות עדר בישראל. "עד אמצע ינואר נגיע למעל שני מיליון נדבקים במצטבר. זו כמות מחלימים שתתחיל כבר להשפיע על מקדם ההדבקה והקצב ירד. ייתכן וזה יספיק, ואם לא, אז בהכפלה וקצת נוספת נגיע לארבעה מיליון נדבקים וזה עשוי להספיק", הסביר. 

כמו כן קבע כי לו העלייה בתחלואה הכללית תהיה כה גבוהה כפי שהוא צופה, הדבר ישפיע גם על התחלואה הקשה שתתעצם. יחד עם זאת, סייג מעט וקבע כי הוא צופה שהיא ככל הנראה לא תשבור שיא חדש מן הגלים הקודמים. "ייתכן שלא נעבור את שיאי הגלים הקודמים אבל עוד מוקדם לומר", אמר.