משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי במהלך סוף השבוע אובחנו 8,170 מאומתים לקורונה, מהם 5,466 במהלך היממה האחרונה. מספר החולים הפעילים עלה ל-29,959 איש. עלייה נוספות חלה במספר החולים שמצבם קשה שכעת עומד על 101 איש. 

אחוז הבדיקות החיוביות עלה ל-3.96% ובמקביל מקדם ההדבקה ממשיך להתקרב בצעדי ענק לספרה 2, כאשר הערב הוא הגיע ל-1.76. השבוע האחרון התאפיין בזינוק חד במספר המאומתים הממוצע ליום שעמד על 3,777, לעומת השבוע שקדם לו, בו נרשם מספר של 1,297 מאומתים ליום, בממוצע. 

פרופסור גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בביה"ח שיבא, אמרה הערב כי יש להגביל את ההתקהלויות במרחב הציבורי בתקופה הקרובה. בריאיון לחדשות 13 אמרה כי "אם הכול יהיה חופשי לא נוכל להגן על האוכלוסייה בסיכון". בנוסף, התייחסה לעובדה כי לעומת 100 חולים קשים במחלקות הקורונה בבתי החולים, מאושפזים בעת הזו כ-800 חולי שפעת. על כך אמרה: "זה נכון. השפעת מאוד בעייתית. אבל מצד שני אנחנו המדינה הראשונה שיש לה אוכלוסייה שקיבלה את מנת הבוסטר". 

בנוסף, התייחסה לטענות על אי דיוקים בבדיקות האנטיגן לעומת בדיקת ה-PCR. "אני חושבת שהיא טובה. בעבודות הרבות שעשינו אצלו היא הייתה שווה ל-PCR כשאדם מדבק", הסבירה. "גם בתחילת מחלה, כשאדם לא מדבק, אז ה-PCR הייתה חיובית והאנטיגן שלילית. היא יכולה קצת לפספס אבל היא עדיין טובה", הוסיפה. 

בתוך כך, חוקרי האוניברסיטה העברית פרסמו דוח החוזה את המשך התפשטות זן האומיקרון בישראל ועלייה כללית במספר חולי הקורונה. החוקרים מזהירים שמספר הנדבקים ליום, בתרחיש האופטימי, יעבור בשבוע הקרוב את ה-20,000 כאשר הוא ימשיך לעלות גם בשבוע השני של ינואר.

תרחיש תחלואה בקורונה בישראל בחודש ינואר  (צילום: האוניברסיטה העברית)
תרחיש תחלואה בקורונה בישראל בחודש ינואר (צילום: האוניברסיטה העברית)

כמו כן, צופים החוקרים כי מספר הנדבקים הגבוה יחד עם הסיכון המוערך לתחלואה קשה של מבוגרים עם חיסון שאינו בתוקף, צפוי ליצור עומס גבוה בבתי החולים בחצי השני של חודש ינואר. לדבריהם, מכיוון שעיקר הנדבקים צפויים להידבק בשבועיים הקרובים, יש דחיפות גבוהה להשלמת החיסון בקרב האוכלוסייה שבסיכון.