ראש מטה בריאות הציבור אילנה גנס אמרה הבוקר (שני) בוועדת הבריאות של הכנסת כי "כבר היום, אנחנו מגיעים לקצה גבול היכולת. היכולת לעשות 170 אלף בדיקות. מה שמגביל זה המעבדות, לא תחנות הדגימה. אין לנו מעבדות נוספות. אם ניקח יותר בדיקות, עד שייבדקו משך הזמן כבר לא יהיה אפקטיבי. בימים הקרובים נוכל לעלות ל – 200 אלף בדיקות ביממה שתשובות עליהם יתקבלו תוך 36 שעות. לא נוכל להתרחב עוד ומשך הזמן לתוצאה מתרחב".

עוד היא הוסיפה כי "בן אדם שיוצא חיובי באנטיגן, הסבירות שייצא חיובי ב-PCR היא 95%. באנטיגן יש רגישות יותר נמוכה מאשר PCR – 65% אם לא סימפטומטי. לכן מעדיפים באוכלוסיית מחוסנים ומחלימים, וגם אם פספסנו, מבינים שלא נוכל לסגור הרמטית את ההתפשטות".

בתוך כך, לאחר שאתמול נרשמו עומסים כבדים בתחנות בדיקות הקורונה ברחבי הארץ, גם הבוקר  קיים החשש כי העומסים יימשכו ושוב יווצרו תורים ארוכים בתחנות הבדיקה.

ספי רויטבליט, אחות ראשית מחוז שרון שומרון של קופ"ח כללית, סיפרה ב-103FM כי מתחם בדיקות ה-PCR נפתח כבר ב-7:00 על מנת לתת מענה להורים שעובדים. "יש לנו 10 עמדות דיגום, ואנחנו פה כדי לתת מענה", אמרה.

רון שלום, הידוע כ"הרון הרון" - שותפו של דידי הררי ב-103FM, עמד אתמול בתור לבדיקה וסיפר: "לאנשים לקח שעה-שעה ורבע להיכנס. ראיתי המון אנשים עם אייטמים ואייפדים ברכב".

אזרחית בשם אילנית נתנאל סיפרה: "בראשון לציון היה נראה הבוקר שהתור יותר נעים, אבל כשהגעתי לכאן ראיתי שיש כאן תור ארוך מאוד. היה לי קצת זמן להשתעמם, ניסיתי לספור, אבל אחרי 150 מדינות כבר ירדתי מזה. להערכתי התור כאן יכול להימשך שעתיים וחצי-שלוש. אני רואה כאן משפחות, זוגות. יש כאן פחות בודדים".

"אני הגעתי כי כל השבוע יצא לי לבקר במתחמים מסיבות שונות ומשונות. ביום שבת יצאתי מבידוד כי חזרתי ממדינה אדומה. אני מחוסנת בבוסטר כך גם בעלי וגם הילד שלי בן ה־8 מחוסן. עשינו בדיקה לפני הטיסה וכשנחתנו, נכנסו לבידוד ביתי שבוע שלם. אתמול הייתי במתחם בדיקות כי הבן שלי בן ה־16 נחשף למאומת בכיתה וההנחיה היא שכל השכבה צריכה להיכנס לבידוד למרות שהוא מחוסן. אני כאן היום כי אני מאמנת כושר ונחשפתי למתאמנת ביום ראשון. זה לא נגמר", הוסיפה. 

"הקמתי באוגוסט דף בפייסבוק שנקרא בדיקות קורונה עומסים ודיווח מהשטח, כל אחד יכול להצטרף ולדווח מהמקום בו הוא נמצא כדי להקל על כל האנשים שצריכים לעשות בדיקות ולרוץ עם ילדים כמו שרצתי בעבר. אני מגיעה ממזכרת בתיה, יכולתי לבחור אם לנסוע לראשון, אשדוד ,רחובות. רחובות שזו עיר שמאוד קרובה אליי מתחילים לעבוד היום ב־12:00 בצוהריים", סיימה נתנאל את דבריה.