ועדת הבריאות אישרה היום (שני) הנחיות נוספות להתמודדות נגד נגיף הקורונה. כחלק מהן, אדם מחוסן או מחלים שנחשף לחולה מאומת, יידרש לבידוד עד שיקבל תוצאה שלילית בבדיקה מהירה בתחנת בדיקה רשומה. במקביל, מטה המאבק למלחמה בקורונה פרסם את השינויים במדיניות הבידוד לשבים מחו"ל.

כאמור, השינויים במדיניות הבידודים שייכנסו לתוקף, קובעים כי החל מהלילה בחצות, מחוסנים ו/או מחלימים שישובו ממדינות כתומות יצטרכו לבצע בדיקת PCR בשובם לישראל ולאחר מכן ייכנסו לבידוד למשך 24 שעות או עד לקבלת תוצאה שלילית. מחוסנים/מחלימים שכבר שבו לישראל ממדינה כתומה וקיבלו תוצאה שלילית מבדיקת ה-PCR שביצעו בכניסה לישראל, יסיימו את הבידוד הלילה בחצות והם אינם מחויבים בביצוע בדיקה שנייה.

לא מחוסנים/לא מחלימים (לפי הגדרת משרד הבריאות) השבים ממדינות כתומות, יכנסו לבידוד ביתי למשך 14 יום, עם אפשרות לקיצור בידוד עם קבלת תוצאה שלילית בבדיקת pcr שבוצעה החל מהיום ה-7 לנחיתה בישראל (יום הנחיתה הוא היום הראשון).

בדיקות קורונה בנתב''ג (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
בדיקות קורונה בנתב''ג (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שר התיירות יואל רזבוזוב ושרת התחבורה מרב מיכאלי סיכמו כי החל מיום ראשון, ה-9 בינואר, תותר כניסת זרים מחוסנים/מחלימים ממדינות כתומות, בכפוף למילוי טופס מקוון מבעוד מועד, ביצוע בדיקת PCR או אנטיגן לפני העלייה למטוס, ביצוע בדיקת PCR בכניסה לישראל ולאחריה כניסה לבידוד למשך 24 שעות או קבלת תשובה שלילית בבדיקה (המוקדם מביניהם).

זרים לא מחוסנים ולא מחלימים לא יורשו להיכנס לישראל ממדינות כתומות. זרים ממדינות אדומות, למעט מי שכניסתם אושרה על ידי ועדת החריגים, לא יורשו להיכנס לישראל.

בתוך כך, ועדת הבריאות אישרה באופן סופי את השינויים בהנחיות  להתמודדות נגד נגיף הקורונה. אדם מחוסן או מחלים שנחשף לחולה מאומת, יידרש לבידוד עד שיקבל תוצאה שלילית בבדיקה מהירה בתחנת בדיקה רשומה. הבדיקות יהיו במימון המדינה. כמו כן, בהתקהלויות של למעלה מ-50 בני אדם, הוחזרה חובת עטית המסכות.

כאמור, הוועדה העבירה שורת הנחיות נוספות להתמודדות עם הנגיף. לפיהן, מחלים שנחשף לחולה מאומת, אם קיבל אישור החלמה לפי בדיקת PCR חיובית במהלך 30 הימים שקדמו למגע ההדוק, לא יידרש לבצע את הבדיקה הנ"ל.

אדם מחוסן או מחלים שמטפל בקטין חולה מתחת לגיל 12, או בחסר ישע חולה, חייב בבידוד עד לתוצאה שלילית בבדיקה שיבצע ביום האחרון לבידוד החולה. עם זאת, אם אותו אדם נמצא עם החולה רק בחלק מזמן הבידוד של החולה, יוכל לצאת מהבידוד כעבור שבוע, אם יימצא שלילי בבדיקה שתתבצע ביום האחרון לשהייתו עם החולה.

מי שביצע בדיקת PCR טרם כניסתם של סעיפים אלה לתוקף, יוכל להשתחרר מבידוד ולא יצטרך לבצע בדיקה נוספת.