"אם נגיע ל-1,000 חולים קשים יש חשש גדול מקריסה": גל האומיקרון המתפשט בשבועות האחרונים מעלה את החשש בקרב הדרג המדיני וכן בכירי מערכת הבריאות מאפשרות סבירה של עומס גדול על בתי החולים ברחבי הארץ בעקבות ריבוי תחלואה בנגיף הקורונה. את העומסים הכבדים כבר החלו להרגיש במתחמי הבדיקה אמש. על הנושא שוחח הבוקר (שני) מנהל בי"ח הצרפתי בנצרת ד"ר נאיל אליאס עם יואב מינץ בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM, והתריע: "הרופאים המתמחים הם עיקר העבודה בבתי החולים, השבתה שלהם תגרום נזק רב".

תחילה התייחס הרופא למצב הנוכחי בבית החולים אותו הוא מנהל והתרשמותו מעליית התחלואה בגל החמישי: "רואים שני דברים - הרבה מאומתים והרבה פניות למיון. עדיין גל הקורונה לא הביא עלייה של אשפוזים. קיבלנו ממשרד הבריאות הוראה לפתוח מחלקת קורונה של 30 מיטות", סיפר. "אנחנו ערוכים ומוכנים לקלוט ילדים שחולים בקורנה וזקוקים לאישפוז. כרגע יש 15 ילדים מאושפזים בארץ".

"בחברה הערבית האחוזים מאוד נמוכים", הוסיף ד"ר אליאס. "הגלים הקודמים לימדו אותנו שהחברה הערבית מצטרפת באיחור לתחלואה, אז יכול להיות שזה יגיע. כרגע לא מתייקמים לימודים בחברה הערבית בגלל חופשה בחגים. את תוצאות חגיגות הסליבסטר נראה בעוד כמה ימים". הוא הביע תקווה: "מקווים שהמאומתים לא יהפכו לחולים קשים שזקוקים לאישפוז".

מחלקת קורונה (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
מחלקת קורונה (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

על התרחקות ההסכם עם הרופאים המתמחים אמר: "יש את ההחלטה של קיצור תורניות של הממשלה. אנחנו אחד מבתי החולים שאין עדיין את המנגנון והכלים כדי להיערך לזה. כרגע המתמחים ב-26 שעות תורנות. המתמחים בעצם עושים את עיקר העבודה, וכל השבתה ומחאה תפגע במיון. אין ספק זה יגרום לנזק רב".

כשנשאל האם הוא חושש מקריסת מערכת הבריאות השיב: "חשש קיים, וקיים בגדול. האומריקון יביא למספרים גדולים (של תחלואה). התרחיש שנגיע ל-1,000 חולים זה תרחיש קשה. צריך לזכור מהגל הקודם שחסרות מיטות וחסרים מכשרי אקמו. אם נגיע לקצה הזה - תהיה פה קריסה".