ברקע העלייה במספר הנדבקים בקורונה ובאומיקרון, פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמן זרקא, קיים היום (שני) תדרוך עיתונאים. בפתח דבריו, הבהיר כי "האומיקרון מביא לעלייה מהירה בתחלואה, מקדם ההדבקה עולה, לצערי הגל יביא להרבה מאומתים בפרק זמן קצר, אך הוא אלים פחות מהדלתא". 



הוא הדגיש כי גל הדלתא אינו נגמר, ועל כן מדובר בגל משולב. "הגל הזה הוא מאוד דינאמי", הוסיף זרקא, "יש בו מרכיבים של אי וודאות". הוא הסביר כי לנוכח מאפייני הווריאנט, לא תהא משמעות להגבלות קלות, ועל כן הממשלה לא נוקטת במגבלות מסוג זה. 

"חשוב שנוכל לעבור את הגל הזה במחיר יותר נמוך של תחלואה קשה ותמותה, לצד המשך תפעול המשק", אמר זרקא. עם זאת ציין כי קצב ההדבקה הנוכחי עלול להוביל לפגיעה במשק החיוני, כמו גם לסגירת בתי ספר. 

כנשאל האם הממשלה מקדמת מדיניות של הדבקה המונית, השיב: "אין לנו שום מדיניות כזו, אנחנו לא יודעים מה התופעות ואף אחד לא הבטיח שהגל הנוכחי הוא האחרון". 

הוא התייחס להתמודדות עם התחלואה בבתי הספר, ואמר: "בבתי הספר היסודיים הממשלה העבירה 230 נאמני קורונה, ואנחנו הכשרנו אותם כך שיוכלו לבצע בדיקות אנטיגן ו-PCR. אנחנו מגבשים מדיניות שגם בבתי הספר היסודיים יעשו בדיקות אנטיגן מבלי ללכת למקומות אחרים, כדי שניתן מענה לתלמידים ולצוותי ההוראה".

פרויקטור הקורונה ציין כי לאור העומסים במתחמי הבדיקות, נשקלת יחד עם איגוד התעשיינים, האפשרות לבדיקות אנטיגן במקומות עבודה, במשטרה ובמקומות חיוניים נוספים.

בדיקות קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
בדיקות קורונה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)


נזכיר כי על פי נתוני משרד הבריאות, כפי שפורסמו הבוקר, אובחנו ביממה האחרונה 6,562 מאומתים לנגיף, ואחוז הבדיקות החיוביות אתמול עמד על 4.83%.

מוקדם יותר היום, בישיבת הסיעה השבועית של מפלגת מרצ, ניסה שר הבריאות ניצן הורוביץ להרגיע את הציבור, וטען כי נצלח את הגל הנוכחי. "אנחנו מתאימים הנחיות ומשנים אותם, מפני שכל הזמן מגיעים נתונים באשר להתנהגות האומיקרון", אמר השר, "אין מקום להלך אימים, התרחישים האפוקליפטיים מיותרים לציבור".