מנהל המרכז הרפואי לגליל פרופ' מסעוד ברהום שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על מצב הקורונה בישראל והחשש מפני מגבלות עתידיות שיוטלו עקב התפשטות התחלואה, הזהיר כי "שיא הגל עוד לפנינו" וציין: "הבעיה היא לא האומיקרון, אלא הבידודים - אנחנו במצוקה קשה של עובדים". 

בפתח דבריו אמר פרופ' ברהום כי "התחזית של ראש הממשלה בנט היא לא כל כך רחוקה, מצד שני הבעיה שלנו זה לא האומיקרון עצמו, הוא עושה מחלה יחסית קלה, הבעיה היא עם הבידודים. צוות מערכת הבריאות, אם הוא יקבל את האומיקרון ויימצא חיובי ויצטרך להיות מבודד, אנו במצוקה קשה של עובדים. אומיקרון לא אלים, אך הוא מדבק מאוד, והחשש שלנו במערכת הבריאות היא בידודים. אני לא בא להבהיל את הציבור. האומיקרון הוא זן יחסית לא אלים, הבעיה שלנו היא כמובן במבוגרים, במדוכאי החיסון ומערכת הבריאות שלא תצא לבידוד". 

הוא הוסיף והדגיש כי "לא בטוח שתהיה חסינות עדר כי כל פעם משתנה וריאנט. הווירוס הזה שורד. אם יבוא זן אחר שיהיה אלים יותר, עמיד בפני החיסון, אנו במצוקה קשה וזן אחר יגיע. כל עוד אוכלוסיית העולם כולה לא מחוסנת, יהיה וריאנט אחר. אנו מנסים למנוע כמה שאפשר מהזן הזה להתפתח לוריאנט מסוכן מאוד, מי שלא מחוסן הוא זה שייצר את הווריאנט. במקרה האומיקרון סביר, אך יבוא אחר שהוא לא טוב. אנשים מחוסנים, אם הם מקבלים אתה מחלה הם מקבלים אותה הרבה יותר קל, אם הם יידבקו בכלל".

הפרופ' אמר כי "כל מה שאני מבקש מהממשלה היא להחמיר ולא להקל על פתיחת השמיים מחדש, לדעתי יש להשהות את פתיחת השמיים עד שיעבור גל ההדבקות העולמי. אז כן להיזהר ולהמתין, הייתי אומר לכל מי שרוצה לנסוע במיוחד למדניות אדומות, אל תיסע למקומות כאלה, שמור על עצמך. עטיית מסכות לא עולה הרבה כסף, הקפדה על היגיינה ואם אפשר גם ריחוק. אם נלך לפי ההנחיות, יהיה טוב". 

על התחלואה בשפעת סיפר ברהום כי "אנו מעל 150 אחוז תפוסה, יש מחלקות עם 170 אחוז תפוסה, במיוחד חולים מבוגרים, שפעת מסוג מאוד קשה, אני מקווה שלא נצטרך לאשפז חולי קורונה רבים כי זה תרחיש האימים. חסרים לכל מערכת הבריאות מיטות טיפול נמרץ". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm