פרופ' נמרוד מימון, יו"ר החטיבה הפנימית בבית החולים סורוקה וראש תוכנית "מגן אבות ואימהות", שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והזהיר מפני העלייה התלולה בנדבקים, הצפויה לבוא לידי ביטוי כבר בשבוע הקרוב. "יהיו לנו חודש-חודש וחצי קשים, המספרים יהיו מאוד גדולים, בנקודה מסוימת לא יהיה מספיק כוח בדיקה כדי לגלות את כל הנדבקים ליום".

תור לבדיקות קורונה בתל אביב, צילום: אבשלום ששוני

פרופ' מימון התייחס לאפשרות לחיסון עדר, והשיב: "הווירוס הזה יודע להשתנות ולהפתיע כל הזמן. אני חושב שיש לנו כלים יותר טובים, אך הוא תמיד יודע להפתיע".

לדבריו, יש להיערך לגרוע מכל מחד, אך הוסיף כי בגל הנוכחי, היכולת להגיע לתוצאות טובות יותר מבחינת בריאות האוכלוסיה המבוגרת הן טובות מבעבר. על כן לשיטתו, לא יהיה צורך בנקיטת פעולות זהות לאלו שננקטו בגל הראשון, כדוגמת סגר בבתי האבות. 

הוא סיפר כי לפני כשבועיים הייתה התפרצות גדולה בבית אבות בסביון, שהוכיחה את היכולת להתמודד עם הווריאנט בגל הזה: "היו כ-40 נדבקים, ארבעה מתוכים אושפזו וכולם חזרו בחזרה, כולם היו מחוסנים". על כן הוסיף: "אני מאמין, לפי התוצאות בסביון, שהאומיקרון מתנהג בזקנים כמו שמתנהג בצעירים, כלומר, רמת אלימות נמוכה יותר".

כנשאל האם הממשלה "הרימה ידיים" מאחר ולא הטילה מגבלות כלשהן, השיב: "אנחנו יותר חכמים ומבינים שסגרים לא יעזרו. תסגור לחודש, מה יקרה לאחר מכן? האומיקרון פה. יש הבנה של האירוע, אנחנו מספקים חיסונים, כל אחד יכול להתחסן ויש תרופות".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm