לפי סקר שהציגה הבוקר (שלישי) ד"ר מירי מזרחי ראובני, המשנה למנכ"ל וראש חטיבת הבריאות של קופת החולים מכבי, אחד מכל ארבעה ילדים בני 11 שחוסן במנה שנייה לקורונה, פספס יום לימודים או פעילות אחר הצהריים בעקבות תופעות לוואי. ככל שיורדים בגיל - נצפו פחות תופעות לוואי ובני החמש מדווחים על הרבה פחות תסמינים.

הגעת חיסוני הילדים לארץ, קרדיט טבע סלא

כזכור, בחודש נובמבר האחרון החל מבצע חיסון שכבת בני ה-5-11 נגד הקורונה, שנפתח בהיענות מוגברת אך בחלוף הזמן דשדש. שכן על פי נתוני משרד הבריאות, שפורסמו לפני כשבועיים, חוסנו 0.08% בלבד מקרב בני ה־5־11. מקרב בני ה־12־15 חוסנו רק 58%. כך שלמעשה, ישנם כיום יותר מ־40% לא מחוסנים מקרב בני הנוער.

כשבועיים לאחר תחילת מבצע החיסונים, פורסם סקר שערכה חטיבת הבריאות של מכבי שירותי בריאות, ממנו עלה כי כ-20% בלבד מההורים, דיווחו על תסמינים כגון חולשה או עייפות וכאבי ראש, כשמרביתם דיווחו על חלוף התופעות לאחר כיממה.

עוד עלה כי קרוב ל-70% מהמשיבים דיווחו על תופעות לוואי מקומיות בלבד, כאשר כשליש מהמתחסנים העידו כי לא הייתה שום תגובה במקום ההזרקה. בנוסף, נמצא כי רק כאחוז בודד מכלל ההורים פנו לקבלת טיפול רפואי או ייעוץ רפואי בשל תופעות הלוואי.