ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר היום (שלישי) בבית החולים תל השומר, בו מתקיים בימים אלה ניסוי ראשון מסוגו בעולם, בו מאות נסיינים מקבלים מנה רביעית של חיסון הקורונה של חברת פייזר. הוא חשף כי התוצאות הראשוניות מעודדות מאוד - "הנתונים מעידים על עלייה של פי 5 בנוגדנים בתוך שבוע לאחר החיסון הרביעי". 

עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר: "הגל עכשיו ממש מזנק ואנחנו צפויים לרבבות מאומתים כבר בימים הקרובים. הבשורות הטובות הן שהחיסונים עובדים, ולכן מי שמתחסן ועוטה מסכה כראוי ככל הנראה לא יחלה קשה, וזה יעבור תוך כמה ימים. לכן, זה בידיים שלנו. ממשלת ישראל עושה הכל כדי לעמוד ביעד שלנו - לקיים שגרה ככל האפשר תוך הגנה על הפגיעים ביותר בחברה".

בהמשך התייחס להתרסקות המסוק אתמול בלילה סמוך לחיפה, ואמר: "יום קשה למדינת ישראל. איבדנו שני טייסים ממיטב בנינו בתאונה בים. אני מבקש להשתתף בצערן של משפחות שחייני ופוגל על האובדן של סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל, אנשים שמסרו את חייהם למען ביטחון ישראל, יום אחרי יום, לילה אחרי לילה. אני גם מבקש לאחל החלמה מהירה לפצוע".

ניסוי במתן מנת החיסון הרביעית נגד הקורונה, בבית החולים תל השומר (צילום: איתן אלחדז/TPS)

כזכור, במסגרת המחקר הישראלי, שעורכת פרופ' גילי רגב יוחאי, מאות ישראלים קיבלו את הבוסטר הרביעי על מנת לבדוק את רמת הנוגדנים המנטרלים שמייצר הגוף שלהם לאחר קבלתו. את מנת הבוסטר הרביעית יקבלו אנשים בריאים, שלא נמצאים בקבוצת סיכון, ושמנת הנוגדנים שלהם לאחר החיסון השלישי ירדה מתחת ל-700. הנתונים ימדדו מיד לאחר קבלת הבוסטר, ובכל יום שעובר תקופה לאחר קבלתו.