מתווה בדיקות הקורונה החדש, למי שנחשפו לחולה מאומת, ייכנס לתוקף מחר (שישי). לפי המתווה, צעירים מחוסנים מתחת לגיל 60 שלא נמנים עם קבוצת סיכון, כבר לא יופנו לבדיקות PCR, אלא לבדיקות אנטיגן מהירות שיעשו בביתם או במוקדי הבדיקה. זאת, נוכח העומסים הרבים ותורי הענק במתחמי הבדיקות בימים האחרונים.

המתווה החדש מחולק לשניים: בני 60 ומעלה וחברים בקבוצות סיכון - מול יתר האוכלוסייה. בנוסף, הבדיקות הביתיות לא יהיו במימון המדינה.

מחוסנים ומחלימים שנחשפו לחולה מאומת

בקרב קבוצת הסיכון:

על פי המתווה קבוצה זו תידרש לבצע בדיקת PCR. מחוסנים ומחלימים שייצאו חיוביים בבדיקה, ישהו בבידוד של עשרה ימים, עם אופציה להשתחרר ממנו רק באישור רופא.

לא בקרב קבוצות הסיכון:

מחוסנים ומחלימים שנחשפו למאומת יבצעו בדיקת אנטיגן בבית או באחד ממוקדי הבדיקה. אם הם יימצאו שליליים הם יהיו פטורים מבידוד. אם הם יימצאו חיוביים הם יידרשו לשהות בבידוד בן עשרה ימים וישוחררו ממנו רק באישור רופא.

לא מחוסנים שנחשפו לחולה מאומת
 
בקרב קבוצות הסיכון:

בני 60 ומעלה או אנשים בסיכון יבצעו לאחר החשיפה למאומת בדיקת PCR. במקרה של תוצאה שלילית הם יחויבו בבידוד של שבעה ימים, וישוחררו בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה ביום האחרון לבידוד. במקרה של תוצאה חיובית הם ישהו בבידוד במשך עשרה ימים וישוחררו באישור רופא, ללא צורך בבדיקה נוספת.

לא בקרב קבוצות הסיכון:

לאחר החשיפה למאומת, הם יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן במוקד בדיקה, ולא בביתם. במקרה של תוצאה שלילית הם יחויבו בבידוד של שבעה ימים, וישוחררו בכפוף לתוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן במוקד שבוצעה ביום האחרון לבידוד. במקרה של תוצאה חיובית הם ישהו בבידוד במשך עשרה ימים וישוחררו באישור רופא, ללא צורך בבדיקה נוספת.

השר הורוביץ קרא למשמעת עצמית, ולהיבדק בבית. "השיקולים שלנו הם ענייניים ולא נכנסים שיקולים זרים. נערכים למצב לא קל אבל העניין בהחלט בשליטה. נעבור את הגל הזה בהצלחה. מקסימום שמירה על הבריאות ומינימום פגיעה בדמוקרטיה".

פרוייקטור הקורונה פרופ' סלמן זרק קרא ל"הפרדה בין מחוסנים לא מחוסנים לבין אוכלוסיה בסיכון לזו שאינה בסיכון". מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ציין כי השינוי "נועד לאתר את האוכלוסיה בסיכון מוקדם יותר ולמנוע תחלואה קשה. פחות הסתכלות במאומתים, זה עידן אחר".

הורוביץ: "אנחנו מפנים את בדיקות ה-PCR למי שבאמת צריך. היום עושים מאות אלפי בדיקות והיום אנחנו עושים את ההפרדה הזו - לאוכלוסייה בסיכון. מי שלא בסיכון יעשו אנטיגן".