מגישת החדשות אושרת קוטלר הגיבה הבוקר (חמישי) לראשונה לתקרית המביכה שפורסמה ברשתות החברתיות, כאשר לטענתה של לורן קרטובילה, בעלת מאפייה בברלין, קוטלר הגיבהה באגרסיביות כאשר נאסר עליה להיכנס למאפייה מכיוון שאין לה את המקביל הגרמני לתו הירוק.

"נדהמתי מגסות הרוח, האישה נהנתה לזרוק אותי החוצה, צעקה לעברי שאני משוגעת ואיימה להזמין את המשטרה. אני עוברת שיימינג ביומיים האחרונים. שום דבר מזה לא נכון. האישה החליטה לצאת לקמפיין מרשים אחרי שזרקה אותי בלי שום פרובוקציה מצידי. כל מה שביקשתי כמי שחייבת לאכול בחוץ על פי החוקים הגרמנים כי אינני מחוסנת, זה לשבת בחוץ. היא הודיעה לי שעליי לקחת את האוכל וללכת ולכן החלטתי לבטל את ההזמנה", כתבה קוטלר בפוסט בפייסבוק.

"היא התחילה לצעוק עליי וגירשה אותי החוצה. אמרתי לה שהיא צריכה להתבייש בעצמה, הייתי נסערת, במצב נוראי והיא רדפה אחריי בעודה צועקת שאני משוגעת", הוסיפה.

בראיון ל"חי בלילה" הוסיפה קוטלר: "הלכתי חמש שעות ברחובות בוכה. זאת הייתה חוויה שאני לא מאחלת לאף אחד. להיות מסולקת בבושת פנים ובלי שום פרובוקציה מצידי. נשמתי עמוק, הרגשתי מודרת כמו מיעוט. אף פעם לא התווכחתי עם אף אחד, וויתרתי על החוויה המשפחתית כי לא יכלתי לשאת את הדבר הזה ואני עכשיו במדינה אחרת.

"חזרתי אחרי שש שעות רועדת כולי ואמרתי לה: "אני עיתונאית וותיקה מישראל ומה שעשית לא ייעשה ובהזדמנות הראשונה אכתוב על זה". אמרתי את זה כי הייתי נסערת, לא איימתי להרוס אותה. רק כדי להרגיע אותה: היא התקשרה לכל כלי התקשורת בארץ, זה עניין של מקרבן שהופך להיות קורבן. אני יכולה להתפלל שלא נגיע למצב הזה. צריך להיות בני אדם ואת זה אני חושבת שכולנו שכחנו - במיוחד האישה ההיא".