התפשטות האומיקרון: מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, מקיים היום (חמישי) תדרוך עיתונאים בשעה 15:30, זאת ברקע העלייה בתחלואה.  במהלך התדרוך טען אש כי קצב ההדבקה הנוכחי מעיד על עלייה מאסיבית בכמות המאובחנים היומית, כאשר בשבוע הבא צפויים כ-50 אלף מאומתים לנגיף, מדי יום. את התדרוך סיכם אש בהודעה כי "הגבלת התקהלויות אינה על הפרק".

מנכ"ל משרד הבריאות: "קצב ההכפלה הנוכחי הוא 2.7, מה שאומר שבעוד שלושה ימים נעמוד על 30 אלף מאומתים. בעוד שבוע כ-50 אלף. קשה לחזות לאיזה שיא נגיע ואני מקווה שהשיא קרוב. מספר החולים הקשים גדל ללמעלה מ-130. מגמת המונשמים נשארה יציבה, זה סימן חיובי שנמצא בהלימה לדיווחים מהעולם, אבל צריך לחכות ולראות האם המחלה באמת קלה יותר מהדלתא".

"גם וריאנט הדלתא מתפשט עוד, להערכתנו מרבית החולים הקשים הם מאומתי דלתא. יכול להיות שעם הזמן האומיקרון ישתלט. מדיניות הבדיקות החדשה נותנת משקל גדול יותר להתנהלות של כל אזרח להגנה על עצמו וסביבתו. זה כמובן מצטרך לבחירה בחיסון. אנחנו פועלים לתגבר את מוקדי הבדיקות על מנת לתת מענה לתורים הארוכים", הוסיף אש.

אש: "אנחנו עדיין ממליצים להימנע מטיסות לא הכרחיות לחו"ל. התחלואה גבוהה בכל העולם והטיולים הם בהחלט סיכון. מבצע החיסונים מתקדם, למעלה מ-130 אלף התחסנו במנה הרביעית. קורא לכולם להתחסן".

בנושא מדיניות המדינות האדומות אמר המנכ"ל כי "סיווג המדינות האדומות מתבטל הלילה בחצות. בהחלטה שהתקבלה במהירות הוגבלה הטיסה על מדינות עם תחלואה גבוהה ובכך הרווחנו זמן יקר. ככל שהתחלואה התפשטה הוחלט שאין עוד טעם במדיניות זו והיא מתבטלת".

אש נשאל אם לתו הירוק עדיין יש משמעות, בעקבות קצב ההדבקה הנוכחי. על כך השיב מנכ"ל משרד הבריאות: "לתו הירוק עדיין יש ערך. אם אתה מחוסן, הסיכוי שלך להידבק ולהדביק יותר נמוך".

בנושא מתווה הלימודים בבתי הספר טען אש כי "אנחנו רואים את התוצאות של סגירת המערכת, דברים שונים כמו אבחנות התנהגות ואפילו בעיות נפשיות. התקופה של לימוד מרחוק היא לא רצויה, ואז אתה נדרש לשקול את הסיכון בפתיחה. בנוסף כל המשק פתוח ולא נכון שדווקא מערכת החינוך תיסגר".

"אני מאמין שאנשים יכולים להיות אחראיים, וכשהם רוצים לדעת אם הם נדבקו הם יעשו בדיקה מהירה. כדאי לעשות אותה ביום השלישי אחרי המגע, ומי שיוצא חיובי צריך לעשות גם בדיקה מוסדית".

את התדרוך סיכם אש בהודעה כי הגבלת ההתקהלויות אינה על הפרק: "במצב הנוכחי כשהגל מטפס במהירות הגבלות קלות לא יביאו לשינוי ואין טעם בהן".

לצד זאת, משרד הבריאות הודיע הבוקר כי שיא חדש של מאומתים לנגיף הקורונה נרשם ביממה האחרונה, לאחר ש-16,115 מאומתים חדשים אובחנו אתמול. זאת, מתוך 206,258 בדיקות לגילוי הנגיף שבוצעו. עוד נמסר, כי אחוז הנבדקים החיוביים עלה ועומד על 7.89 וכי מקדם ההדבקה שעלה אף הוא, עומד על 1.99.