משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה, מהם עולה כי 16,830 מאומתים חדשים אובחנו אתמול. זאת, מתוך 206,704 נבדקים לגילוי הנגיף כאשר אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 8.22. מקדם ההדבקה ירד מעט ועומד על 1.96.

עוד עולה מהנתונים כי מצבם של 143 חולים מוגדר קשה, ביניהם 42 מונשמים. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה בישראל עומד על 8,259. בהיבט החיסונים, 4,309,141 ישראלים התחסנו במנת הבוסטר, בעוד 5,955,873 התחסנו במנה שנייה בלבד. 

בתוך כך, מתווה בדיקות הקורונה החדש, למי שנחשפו לחולה מאומת, נכנס לתוקפו היום. לפי המתווה, צעירים מחוסנים מתחת לגיל 60 שלא נמנים עם קבוצת סיכון, כבר לא יופנו לבדיקות PCR, אלא לבדיקות אנטיגן מהירות שיעשו בביתם או במוקדי הבדיקה. זאת, נוכח העומסים הרבים ותורי הענק במתחמי הבדיקות בימים האחרונים.

המתווה החדש מחולק לשניים: בני 60 ומעלה וחברים בקבוצות סיכון - מול יתר האוכלוסייה. בנוסף, הבדיקות הביתיות לא יהיו במימון המדינה.

ממונה הקורונה, פרופ' סלמן זרקא התייחס הבוקר ברדיו כאן ב' לעלייה בתחלואה והסביר: "אם ננסה לאתר כל אדם שחלה נגיע למצב שהמשק יהיה מושבת וכל האנשים יצטרכו להיבדק בכל יום. זה לא הגיוני. הגיע הזמן למצוא את הדרך לחיות לצד הקורונה. אין כוונה לעשות הדבקה המונית או לאפשר אותה".