מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הביע הבוקר (ראשון) בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM חששו מפני מחסור בעובדים חיוניים במשק ובצה"ל, בצל ההתפשטות המהירה של האומיקרון: "אנו מודאגים ממערכת הבריאות שיש בה הרבה בידודים".

פרופ' אש התייחס לאפשרות לנקיטת צעדים משמעותיים יותר נגד לא מחסונים, ואמר: "ככל שלא תהיה יותר ברירה, נצטרך לעשות צעדים שיובילו ליותר אנשים להתחסן". עם זאת, הסתייג מאפקט החיסון הרביעי: "התוצאות מראות שרמת הנוגדנים של החיסון חוזרת לרמה שהייתה מיד אחרי מנת הדחף השלישית. הייתה ציפייה שזה יקפוץ הרבה יותר".

עומס במתחם בדיקות הקורונה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

הפרופ' דן גם בהישענות על הבדיקות הביתיות ועל כך שמחיריהן עלו, ואמר: "אנו פועלים להוריד את המחיר ושוקלים למכור אותן לא רק בפארמים. אין סיבה שבדיקה תעלה יותר מעשרה שקלים, זו המטרה שלנו". בנוסף, על אמינות בדיקות האנטיגן הוסיף כי "מניח שנמליץ שהבדיקה תיעשה גם מהפה ולאחר מכן מהאף".

אש הדגיש כי ידוע שבדיקות האנטיגן הן רגישות פחות, ומגלות פחות מבדיקות ה-PCR, אך לדבריו, מאחר ואין מספיק בדיקות מן הסוג השני, צריכה להיות הקפדה יתרה על ביצוע הבדיקה באופן מיטבי.

כנשאל האם היה אפשר להסתפק בשלושה חיסונים בלבד, השיב: "בהסתכלות על ניהול הסיכונים והסיכון לתחלואה קשה אצל מבוגרים, החלטנו על הצעד הזה".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס לסקר 103fm לפיו רוב הציבור בעד מגבלות על הלא מחוסנים, ואמר: "אני לא בטוח שזה עוזר,  אני חושב שזה מייצר התנגדות ולא באמת יביא אנשים להתחסן. אנשים צריכים לבחור".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm