מאבק העצמאיים מחריף: נציגי ענפי האירועים הגישו היום (ראשון) תלונה במשטרה נגד שר הבריאות ניצן הורוביץ. לטענתם, השר פוגע בציבור העצמאיים ומתעלם מסגירת ענף האירועים, שהביאה למאות אלפים שנשארים בבתים ללא כל סיוע כלכלי.

מאז פרוץ הגל החמישי, גל האומיקרון, בעלי העסקים בענפי האירועים והכנסים דיווחו על ירידה של כ-90% בהיקף הפעילות. לדבריהם, השר ניצן הורוביץ מקפיד להסביר כי לא קיים סגר, אך באמצעות משרדו, הביא בפועל לפגיעה קשה בענף. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הוציא משרד הבריאות מכתב רשמי, שאוסר על צוותי הרפואה ומערכת הבריאות לקיים כנסים ואירועים. עוד הוסיפו, כי הורוביץ הציג מצג שווא בפני הציבור שאין סגר, ועל כך אין סיבה לפצות את בעלי העסקים.

אלירן ברדוגו, מפיק אירועים ומראשי המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים, אמר: "שוב עושים מאיתנו צחוק, רק שהפעם אין אף אחד שמכניס יד לכיס ומוכן לפצות. ענף האירועים והכנסים ספג מתחילת הגל החמישי נזקים מוערכים של 100 מיליון שקלים ועדיין אין אף אחד בממשלה שמוכן להכיר בזה. אנחנו דורשים לעבוד או דורשים פיצוי, אבל החל מהבוקר העצמאיים יחזרו לרחובות".

נציגי ענף האירועים בתלונה נגד שר הבריאות (צילום: רוזנבאום תקשורת)
נציגי ענף האירועים בתלונה נגד שר הבריאות (צילום: רוזנבאום תקשורת)

נועם לוי, יו"ר איגוד בעלי האולמות וגני האירועים, אמר: "נדהמתי שקיבלתי בשבוע שעבר ביטול של אירוע של קופת חולים גדולה לאחר שהונחו עי משרד הבריאות שלא לקיים אירועים. יש פה שר בריאות שמתראיין בערב ומספר שהכל בסדר כי אין סגר ורק צריך להקפיד על ההנחיות, אבל בפועל משרדו מחייב ביטול של אירועים וכנסים. אנחנו נחנקים שוב, ממשיכים לשלם תקורות אדירות ולאבד הכנסות, זה ניסיון לקבור שוב את הענף שלנו ולא נאפשר את זה".