משרד הבריאות הפיץ היום (ראשון) מחקר חדש שנערך בחו"ל, ועוסק בהשפעות החיסון נגד נגיף הקורונה על מערכות הרבייה של נשים וגברים.

על פי המחקר, התקבלו עד חודש אוקטובר 2021 כ-1,300 דיווחים על הפרעה במחזור החודשי בסמיכות לחיסון במנה הראשונה, מתוך כשני מיליון מתחסנות בגיל הפוריות, וכ-2,000 דיווחים מתוך כמיליון בסמיכות למנה השנייה.

בבריטניה נשים שחוסנו התבקשו לדווח על הפרעות במחזור, כגון דמם לא צפוי, שינויים באורך המחזור, בכמות או משך הדימום ובתסמינים הקדם ווסתיים. שיעור הפרעות אלה אחרי החיסון היה 0.07%. השינויים במחזור היו כמעט תמיד קצרי טווח, לרוב מחזור אחד בלבד, ושיעורם לא היה שונה מהשיעור אחרי חיסונים אחרים, או מהשיעור באוכלוסייה הכללית. המסקנה היא כי גם אם ישנם שינויים בווסת אחרי החיסונים לא ניתן להסיק אם קיים קשר ישיר לחיסון עצמו או לגורמים אחרים. 

בנוסף, במחקר שבוצע בביה"ח שיבא נבדק זרע של 75 גברים פוריים שחוסנו, חודש עד חודשיים אחרי החיסון השני. אצל 74 מהם כל המדדים - ריכוז, תנועה ומורפולוגיה - נמצאו בטווח הנורמה. מחקר דומה שבדק מדדי זרע ב-45 מתנדבים אמריקאים לפני ו-70 ימים אחרי שני חיסונים מצא אפילו שיפור בממוצע בחלק ממדדי הזרע.

לסיכום, כל המחקרים שפורסמו עד כה מצאו שאין פגיעה במערכת הרבייה או בהצלחת טיפולי פוריות בעקבות החיסון ואין שום פרסום מדעי שמצא נתונים סותרים.