שר החקלאות עודד פורר שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והגיב לביקורת על התמודדות הממשלה עם נגיף הקורונה והבלבול שנוצר בקרב הציבור. "קודם כל, לא ויתרנו. 'תתחסנו' זו אולי האסטרטגיה היעילה ביותר כלפי מדינת ישראל וגם כלפי מדינות אחרות בעולם, צריך להבין שהאומיקרון שונה מהווירוסים או מהווריאנטים הקודמים שראינו. אנחנו רואים שכל המגבלות שהכרנו בעבר לא מועילות בהורדת התחלואה", אמר. 

"הפתרון הוא באמת להתייחס לאלה שיש להם סימפטומים, ולרכז מאמץ בקבוצות סיכון. יש למדינת ישראל יכולות בדיקה חסרות תקדים של בדיקות PCR, אנחנו יכולים לעשות בדיקות שוטפות אחת לשבוע לקבוצות סיכון, גיל 60 ומעלה. ואז באמת נצליח גם להוריד את התחלואה הקשה, גם לטפל בזמן במי שצריך באמצעות תרופה, וגם לאפשר למשק להמשיך ולפעול", הוסיף. 

על מדיניות הפיצויים הסביר פורר: "אנחנו עוד לא 10 ימים בתוך חודש ינואר, וכולם כבר זועקים זעקות אבל לא צריך להיכנס ללחץ. אמרנו לאורך כל הדרך -  נפעל אך ורק על פי נתונים. ככל שנראה ירידות שהן משמעותיות, אפשר יהיה להתייחס לזה. אבל אתה רואה גם היום את הנתונים, שהמשק כן יכול וצריך להישאר פתוח ולפעול. הענפים אגב שנפגעו מאוד, גם זכו למתווה פיצויים מיוחדים". 

בהמשך, התייחס לווריאנט האומיקרון, ואמר כי "דבר אחד ברור, האומיקרון ידביק מהר מאוד, הרבה מאוד אנשים, עד לרמה שכבר לא יהיה את מי להדביק - שכל הזמן קראו לזה חסינות עדר - וגם ידעך מהר מאוד. באירוע הזה של האומיקרון, אנחנו כן נראה פה הגעה לחסינות עדר תוך מספר שבועות, ועדיין, התפקיד שלנו הוא לדאוג שבתי החולים והמערכות הציבוריות יוכלו להמשיך לתפקד ולתת שירות, והמשק יוכל להמשיך ולפעול עם מינימום פגיעה".

שר החקלאות התייחס בסיום דבריו להתפשטות שפעת העופות, וציין כי "זה אירוע שבהחלט התפרץ בצורה חדה ואגרסיבית בשבועות האחרונים. סך הכול הושמדו כמיליון עופות במדינת ישראל. אני חושב שהתנפלנו על האירוע בצורה הכי אגרסיבית שיש כדי לסיים אותו כמה שיותר מהר. אני מעריך שאנחנו רואים היום את סיומו של האירוע, לפחות הגעה לאיזושהי שליטה".     

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM