על רקע העלייה בתחלואת הקורונה, בתי ספר רבים ברחבי הארץ עברו ללמוד במתכונת של למידה מרחוק. בהתאם למתווה החינוך, על בתי הספר לאפשר לתלמידים ללמוד באמצעות הזום. אלא שבחטיבת הביניים כרמים בבנימינה המנהל החליט על דעת עצמו למנוע מתלמידים לא מחוסנים לקבל קישור לזום. 

כך למעשה נוצר מצב שבו רק מחלימים או מחוסנים ששוהים בבידוד יכולים להתחבר לשיעור, ואילו חבריהם שלא חוסנו – נאלצים להישאר בחוץ.
א', אם לתלמיד בחטיבה, אמרה ל"מעריב": "מה זה החרם הזה? למה הילד צריך לסבול אם ההורים מחליטים שלא לחסן? כל המבודדים, כולל המאומתים, המחוסנים והלא מחוסנים, חייבים לקבל שיעורים בזום. יש חוק חינוך חובה".

בעקבות פניית "מעריב", מהנהלת משרד החינוך שוחחו עם מנהל בית הספר והנוהל אכן שונה. במשרד החינוך ציינו כי לא יאפשרו ליצור כל אפליה בין תלמידים, ובוודאי שלא במערכת החינוך, שמטפחת ערכים של שוויון. המשרד ערך בירור בנושא והורה לבטל את ההחלטה. לאחר התערבות משרד החינוך הבהיר מנהל בית הספר בהודעה שפורסמה להורים כי "מערכת השעות פתוחה לכל התלמידים המאומתים, אלה הנמצאים בבידוד ו/או לא יכולים להגיע לבית הספר מסיבות בריאותיות. בכל מקרה, נבקש ממי שאינו מגיע לבית הספר מהסיבות הנ"ל לוודא דרך המחנכים כי הם מקבלים קישור לשיעורים אלה".