שר הבריאות, ניצן הורוביץ, התייחס הבוקר (שני) בראיון לכאן ב' להתפשטות גל האומיקרון בישראל, לנתוני התחלואה הגבוהים ולביקורת הציבורית הרבה על מתווה הבדיקות החדש. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה אף היא למצב, ואמרה בגלי צה"ל, כי "אם נגיע למספר חולים קשים שידאיג אותנו - נדרש לצעדים משמעותיים".

"אנחנו בפני מצב לא פשוט שפוקד את כל העולם ואנחנו עושים את כל המאמצים כדי לטפל בזה, ושמים את הדגש בטיפול באוכלוסיות בסיכון. זה גל מאוד מדבק ומאוד רחב, קשה לעצור הדבקה רחבה כל כך ולכן אנחנו שמים את הדגש על מי שפגיע במיוחד", פתח הורוביץ את דבריו.

"היקף ההדבקה יוצר קושי גדול בבדיקות, לכן פטרנו אנשים צעירים ומחוסנים מבדיקות בתורים והם יכולים לעשות בבית. לא נכון לוותר לחלוטין על בדיקות, אבל פתרנו מחוסנים מבדיקות מוסדיות, אבל עדיין אנחנו חושבים שכן צריך לעשות בדיקות", הוסיף.

שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)
שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)

על הביקורות על אמינותה של בדיקת האנטיגן אמר הורוביץ: "בדיקת האנטיגן אמינה, לא במאה אחוז אבל היא בהחלט נותנת אינדיקציה והיתרון שלה הוא שאתה מקבל את התוצאות באופן מיידי. את המשאב של בדיקות PCR, היותר מדויקות, החלטנו לתעדף ולתת לאנשים באוכלוסיות סיכון".

הורוביץ נשאל על חשיפת חדשות 12 מאתמול כי דו"ח של משרד הבריאות חשף כי מגן דוד אדום השתמשו בבדיקות לקורונה שיעילות פי 10 פחות מאחרות בזיהוי האומיקרון, והשיב: "לא הייתי מודע לה, נקטנו בצעדים מיד לאחר מכן. ברגע ששומעים על איזושהי תקלה אנחנו נוקטים בצעדים. מה שלא תקין לא יימכר, יש אנשים שמנצלים את המצבים האלה ואנחנו פועלים כדי שיהיה סדר".

בהמשך נשאל הורוביץ האם הוא ממליץ למי שיש לו כרטיס להופעה ללכת אליה או להימנע מהתקהלות, והשיב: "אנחנו רוצים לחיות לצד הקורונה, היא לא תיעלם. מותר ללכת להופעות ואתה מספיק מבוגר כדי להחליט עבור עצמך. אנחנו נותנים את כל האמצעים".

לבסוף התייחס לסירובו של שר האוצר ליברמן להעניק פיצויים לעסקים: "אני חושב שנכון לתת פיצויים, יש עסקים שנפגעו. הסגרים של הממשלה הקודמת עשו נזקים רבים, ההסתכלות היא רחבה ולא רק לפי השיקול הבריאותי. לסגור אנשים זה דבר קשה מאוד גם מבחינת בריאות הנפש. יש דרך האמצע וזו הדרך שלנו".