הצוות לטיפול במגיפות המליץ היום (שני) לקצר לשבעה ימים את משך הבידוד למאומתים. בנוסף, רוב חברי הצוות הצביעו נגד הרחבת מתן מנה רביעית לקבוצות גיל צעירות יותר.

בתוך כך, פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמאן זרקא קיים היום בתדרוך לכלי התקשורת והתייחס למתווה הבדיקות החדש. זרקא אמר: "האוכלוסייה מעל גיל 60 ואנשים עם מחלות רקע, אנחנו ממליצים להם כשיש סימפטמים או מגע עם מאומת, לעשות את בדיקת ה-PCR, נוכל להציע טיפול תרופתי. אנחנו בקשר יציב עם איגוד התעשיינים ומשרד הכלכלה כדי להנגיש בדיקות אנטיגן למוסדות אלה. כיום יש 150 מפעלים עם בדיקות אנטיגן".

הפרויקטור אף אמר כי נושא הבדיקות הביתיות נמצא תחת בדיקה בימים אלו: "אנחנו נוודא שהבדיקה תיעשה כראוי, עושים בקרת איכות. הערכות בשוק מזהות את האומיקרוון, כל ערכה שנכנסת לשוק עוברת את הבדיקות שלנו. אנחנו מחוייבים להציג את הנתונים לחברות ולשמוע את התייחסותן. אנחנו נמצאים בגל שלא הכרנו, זה גל משולב של אומיקרון ודלתא, עוקבים אחרי המתרחש ונעדכן את המדיניות כשיהיה מה לעדכן. ההיקף תחלואה גבוה מאוד חשוב שנתעדף את המשאבים והפעילות השונה ונסביר לציבור את התמונה".

עמדה לקבלת החיסון הרביעי (צילום: תומר נויברג)
עמדה לקבלת החיסון הרביעי (צילום: תומר נויברג)

על רקע ההתנגדות של חברי הצט"מ להרחיב את מתן המנה רביעית לקבוצות גיל צעירות יותר, מנכ"ל חברת "פייזר" אלברט בורלא אמר היום בריאיון לרשת CNBC האמריקאית, כי עדיין לא ברור האם יש צורך במתן מנת חיסון רביעית. "החברה תערוך ניסויים כדי לבדוק האם יש צורך בזריקה נוספת", אמר. 

בהמשך אמר כי החיסון המותאם לזן האומיקרון של נגיף קורונה יהיה מוכן בחודש מרץ. "אנחנו כבר מתחילים לייצר חלק מהכמויות", הסביר. הוא ציין כי החיסון החדש יתמקד גם בגרסאות האחרות של הקורונה. לדבריו, טרם ברור האם יש צורך בחיסון מיוחד לאומיקרון, אך לפייזר יהיו מנות מוכנות עבור הממשלות שרוצות בכך.