השר זאב אלקין התייחס הבוקר (רביעי) בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב לעימות שהתרחש בינו לבית ראש הממשלה נפתלי בנט במהלך הדיון בקבינט הקורונה: "אני שר נודניק ששואל את כל השאלות הקשות ומנסה להבין את החומר שמציגים לנו - המדיניות והמודלים המתמטיים, התחזיות, ההיערכות. בסוף קיבלתי את כל התשובות, אבל לפעמים זה לא תמיד קל לכולם העקשנות שלי". הוא הוסיף ב-103FM כי "אחריות מוטלת על כל אחד מאיתנו - על כל חברי הממשלה ובטח על חברי קבינט הקורונה. אנו נמצאים באחד השיאים של אירוע הקורונה".

בנט: "נגיע למיליוני נדבקים בקורונה" (צילום: ערוץ הכנסת)

הוא נשאל מהי תמצית הביקורת שלו, והשיב כי "רציתי להבין את כל הנתונים ולקראת מה אנחנו הולכים, כי תפקידו של הקבינט הוא לא רק לראות מה קורה - היום אלא לצפות מה יקרה ולהיערך בהתאם". השר הדגיש: "אחרי שהתעקשתי קיבלתי את כל התשובות. ברוב המוחלט של המדיניות אני חושב שזה נכון והייתה די תמימות דעים בין המומחים".

אמרת שהציבור לא מבין מה אנחנו רוצים ממנו.
"יש פה נקודות שצריך לתקן בעיניי - לדוגמה, אנשי משרד הבריאות אמרו במהלך הדיון שבדיקת האנטיגן יעילה כשהיא מבוצעת 72 שעות לאחר החשיפה למאומת, לכן לא לרוץ לעשות אותה רגע לאחר המפגש. לא ידענו את זה, תראו לי אזרח אחד שמכיר את מה שאמרתי הרגע. לכן אני כחבר ממשלה חידדתי את הנקודה הזאת".

כשהוא אומר לך תנשום, נעלבת?
"אני הרי שר ותיק ויודע לעמוד על זכותי לדבר".

אבל הוא חייב לך כל כך הרבה במובן של יציבות הקואליציה. הרגעת את הרוחות ואומר לך תנשום?
"הסיפור לא אישי".

נפתלי בנט (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90)

המגישים הוסיפו: "הכול אישי. אומר לך רה"מ לשר בכיר חבר קבינט 'תנשום'". הוא השיב: "הרוחות נרגעו במהלך הישיבה וקיבלתי תשובות לכל השאלות שלי". בהמשך ציין כי "חטפתי עצבים גם מראש הממשלה קודם, כי אני קליינט קשה ששואל שאלות קשות - מה לעשות?". 

בתוך כך, אלקין התייחס בכאן ב' למהומות בנגב, והבהיר כי "נמשיך עם הנטיעות כמה שצריך, היום זה היום האחרון לסבב הזה. יש ניסיון מאוד ציני של נתניהו ואנשיו לנצל את האירוע ולהלהיט את הרוחות. בממשלה הקודמת עצרו את הנטיעות בגלל הלחצים הפוליטיים. זה עצוב שפוליטיקאים מנצלים נושא ציוני חשוב".

"אלקין יכול לומר מה שהוא רוצה"

גם ח"כ אמין חטיב יאסין (רע"מ) התייחסה הבוקר בכאן ב' לאירועים בנגב וההחלטה של רע"מ להחרים את ההצבעות במליאה: "נלך עד הסוף. באנו לשותפות הזו בתקווה שיש כאן שותפים שמבינים שיש זכות בבסיסית לאזרחים ערבים במדינה לחיות בה. בשביל זה באנו. אני אומרת בוודאות שבאנו כדי לשרת את האזרחים הערבים, בשביל זה אנחנו כל הזמן בוחנים ובודקים מהי טובתם".

בהתייחסה לדברי השר אלקין, שאמר כי הנטיעות יימשכו, אמרה: "אנחנו יודעים מי יכול לקבוע בינתיים את הדברים. השר אלקין יכול להגיד מה שהוא רוצה, אבל הוא גם צריך לבחון את העתיד הקרוב. האזרחים בנגב מגיע להם לחיות על אדמותיהם בכבוד ולהתפרס מאדמותיהם. לא יכול להיות מה שקורה בנגב".

"מפציר בכל הפוליטיקאים לקחת אחריות"

בתוך כך, שר הרווחה והביטחון החברתי, והשר הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, מאיר כהן הגיב גם הוא לדברים: "אחרי שנים של הזנחת הנגב ובריחה מקבלת החלטות בכל הקשור לסוגיית ההתיישבות הבדואית בדרום, הממשלה הנוכחית עסוקה במרץ רב בהקמת ישובים חדשים בפזורה ובהסדרת ההתיישבות, תוך הידברות עם המנהיגות הבדואית המקומית, ומעל הכל - תוך שמירה על ריבונות המדינה".

"אני מפציר בכל הפוליטיקאים, מכל הצדדים, לקחת אחריות - לא ללבות את אש המחלוקת ולא לתקוע מקלות בגלגלי ההסדרה. הממשלה מחויבת לפתור את הסוגיות הקשורות לחברה הבדואית בנגב ובכך אני עוסק. לצד הזכות העליונה שיש למדינה לנטוע בשטחה חשוב לעשות זאת באחריות ועל כן יש להיערך מחדש בכל הנוגע לסוגיית הנטיעות. כמי שמרכז את תכניות ההסדרה, אני נמצא בדיאלוג עם כל הצדדים הנוגעים בדבר בניסיון להגיע לפתרון שמקדם את הסוגיה, שהיא הסוגיה החשובה ביותר להחזרת החוק והסדר לנגב", הוסיף.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm